„Comertul alimentar online este abia vizibil in Romania si aceasta situatie nu este de asteptat sa se schimbe in mod semnificativ in timpul perioadei de prognoza (2013-2017). Vanzarile online de alimente ale retailerilor se vor
dezvolta lent in perioada analizata, avand in vedere ca majoritatea consumatorilor romani prefera in general sa-si cumpere alimentele din magazinele traditionale”, estimeaza Euromonitor.
Cu toate acestea,
vanzarea cu amanuntul pe internet de produse non-alimentare este de asteptat sa
inregistreze o crestere constanta pe parcursul perioadei de prognoza, iar
categoriile care se asteapta sa genereze avansuri puternice sunt electronicele
de larg consum si jocurile video, electrocasnicele, imbracamintea, cosmeticele si
hrana si produsele pentru animalele de companie.
De altfel,
potrivit sursei citate, cea mai mare pondere in comertul online este detinuta
de electronice si jocuri video, cu vanzari estimate la 484,2 milioane lei in
acest an, in crestere cu 12,6%, urmate de mobilier, decoratiuni si accesorii
pentru casa, cu vanzari de 212 milioane lei, cu 15% mai mari, produsele media,
cu vanzari de 202 milioane lei, in urcare cu 22,9%, si haine si incaltaminte,
cu vanzari online de 179,1 milioane lei, cu 10% mai mari decat in 2013.
Ponderi importante
in valoarea comertului online sunt detinute si de jucarii, ale caror vanzari
sunt estimate sa creasca cu 23,3%, la 64,3 milioane lei, electrocasnice – 53,9
milioane lei si un avans de 34,1%, cosmetice – 40,5 milioane lei si o crestere de 15% si produse pentru
bricolaj si gradinarit – 38,1 milioane lei si un avans de 23%.
„Per total,
comertul cu amanuntul pe Internet in Romania va creste cu un ritm constant de
10% in perioada 2013-2017. Rata de penetrare a conexiunilor de internet
broadband in Romania continua sa creasca, evolutie care va sustine si
popularitatea comertului online in perioada analizata. In plus, dezvoltarea
retailului online se va baza pe nivelul ridicat de confort oferit
consumatorilor tot mai ocupati din Romania”, mentioneaza Euromonitor,
citat de Mediafax.
Euromonitor
estimeaza comertul online din Romania la 1,7 miliarde lei (386 milioane euro) in
acest an, cu 11,8% mai mare fata de 2013.
Reprezentantii Netopia mobilPay estimeaza ca piata de plati online cu cardul va creste in 2014 cu peste
20%, ajungand la aproximativ 8,5 milioane de tranzactii, iar ca valoare va
ajunge la 350-370 de milioane de euro.
Si la nivel mondial comertul electronic va creste cu
peste 20% in acest an, la 1.500 miliarde de dolari, in principal datorita
economiilor emergente, iar China va depasi SUA incepand din 2016, devenind cea
mai mare piata.
Cresterea comertului electronic va fi generata in acest
an in principal de extinderea rapida a bazelor de utilizatori ai serviciilor
online si mobile pe pietele emergente, de extinderea comertului de pe
dispozitive mobile, imbunatatirea variantelor pentru livrare si plata si de
extinderea brandurilor puternice catre pietele internationale, se arata intr-un
raport al companiei de cercetare eMarketer. Datele se refera la vanzarile
business-to-consumer.