Astfel, Dacia a primit 33,1% din voturile respondentilor la studiu.
Pozitia a doua este ocupata de BCR (9,5% din voturi), iar pe locul al treilea regasim eMag (5,8%), cel mai mare retailer online din Romania care a urcat doua pozitii comparativ cu anul trecut.
Ursus (5,6%) a ramas pe pozitia a patra, urmat de Borsec (5,6%) si Petrom (4,6%) – care a coborat 3 pozitii fata de studiul realizat in 2010.
Top 10 este completat de Pro TV (4,4%), Dorna (3,1%), BRD (2,8%), ciocolata Rom (2,7%).
Totodata, cele mai de incredere branduri romanesti pentru utilizatorul de Internet, pe 2011 au fost desemnate: Dacia (26,5%), Borsec (7,3%), BCR (7,2%), Ursus (5,1%), Petrom (4,1%), Dorna (3,9%), Rom (3,4%), Farmec (3,4%), Gerovital (3,1%) si Pro Tv (3%).
Cele mai populare branduri romanesti pe Internet sunt, in ordine: Dacia (30% din voturile respondentilor), Rom (8%), Ursus (7,3%), Borsec (5,9%), BCR (5,5%), Petrom (4,5%), Dorna (3,8%), Cotnari (3,5%), Napolact (3,4%) si Poiana (3,3%).
De asemenea, studiul este completat cu topuri realizate pe diferite tipuri de activitate, prezentate in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum, aflat la a 5-a editie.
Astfel, in sectorul Finante-Banci, bancile cu cea mai mare prezenta online in 2011 sunt, in ordine, ING, BCR si BRD, la fel ca anul trecut, in timp ce institutia financiara cu cea mai buna notorietate spontana este BCR, la fel ca in 2010, urmata de BRD, care a urcat un loc fata de anul trecut, si ING, care a coborat o pozitie.
Companiile de ingrijire personala cu cea mai buna prezenta pe Internet sunt Avon, L’Oreal si Oriflame, ultimele doua firme facand schimb de locuri in acest an fata de topul din 2010. Dupa notorietatea spontana, primul loc este detinut de Avon, urmata de Nivea si L’Oreal – care a urcat o pozitie in acest an.
In zona auto-moto, cea mai buna prezenta online o au BMW, Mercedes si Audi. Anul trecut, a treia pozitie era ocupata de Dacia, care a coborat anul acesta pe 5. In ceea ce priveste notorietatea spontana, Dacia este pe primul loc, urmata de BMW si Mercedes.
In randul companiilor de telecom, Orange, Vodafone si Cosmote ocupa primele trei pozitii atat in functie de prezenta pe Internet, cat si dupa notorietatea spontana, la fel ca in 2010.
Studiul a fost realizat pe baza raspunsurilor a peste 2.300 de utilizatori de internet, iar rezultatele sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani.
La nivel de criterii, pentru prezenta online a brandurilor, cele mai importante au fost: prezenta pe internet a produselor si serviciilor, cat si datele de contact ale companiilor, imaginea online si imbunatatirea imaginii online, faptul ca produsele si serviciile pot fi cumparate pe Internet, comunicarea online cu clientii si promovarea online intensiva.