- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Directorul MEC Ungaria: Greseala advertiserilor romani este ca abordeaza online-ul ca pe o media traditionala

01 Dec, 15:00 • andra.gheorghe
Majoritatea advertiserilor din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, gandesc si acum ca Internetul, dupa 7-8 ani de la "descoperirea" publicitatii online, este un canal traditional cu o abordare mai permisiva, limitandu-se la a folosi preponderent display advertising (bannere), sustine Zsolt Simon, managing directorul agentiei Mediaedge:cia (MEC) Ungaria si CEE MEC Interactive.
Directorul MEC Ungaria: Greseala advertiserilor romani este ca abordeaza online-ul ca pe o media traditionala

In momentul de fata, este dificil sa abordezi social media din punct de vedere al advertisingului, spune Simon. Desi aceasta forma de comunicare a inceput sa castige in importanta si notorietate, clientii sunt un pic speriati pentru ca nici nu stiu exact cum sa o foloseasca, spune el.

Insa pe langa acest aspect, advertiserii sunt angrenati in solutii online simple, care vin la „pachet”, si pe care le pot „scoate dintr-un raft”, de fiecare data cand au nevoie de ele.

„E destul de dificil sa implementezi solutii speciale in online, clientii nici nu au structura si nici oamenii specializati pentru a le pune in practica. Iar daca ma refer la Internet, acest lucru este cu atat mai important pentru ca nu vorbim doar de integrarea online-ului in offline, ci de integrarea offline-ului in continutul online. Asta ca inseamna ca orice facem in digital trebuie gandit intr-un intreg”, explica Zsolt Simon.

„Asta este principala problema a digitalului in Europa Centrala si de Est. Nu doar in Romania, ci si in Polonia, Cehia, Ungaria. Cand Internetul a inceput sa se dezvolte, acum 7-8 ani, clientii il considerau un fel de media traditionala, intr-un format mai usor, folosind doar display-advertising”, adauga acesta.

Cand folosesti doar bannere, nu ai nevoie de o abordare specifica, creativa sau o echipa dedicata acestui lucru. Asa, nu faci altceva decat sa iti extinzi comunicarea pe inca un canal, pentru care iti aloci doar 5% din buget, puncteaza directorul MEC Ungaria.

Acesta este, de altfel, motivul pentru care recesiunea a atins si Internetul. Spre deosebire de tarile vestice, ca de exemplu Marea Britanie, unde investitiile in online le-au depasit pe cele directionate spre TV, advertiserii din Europa Centrala si de Est au ignorat solutiile oferite de social media sau mobile advertising, care ar fi putut face din Internet marele castigator al crizei.

„Majoritatea advertiserilor din regiune aloca 5% din bugetul de media pentru online, pe care il vad ca un fel de ‘cireasa de pe tort’. E in trend sa fii pe net”, afirma Simon.

Insa clientii sunt reticenti in fata Internetului si din cauza lipsei de informatii clare cu privire la rezultatele campaniilor publicitare. „Aceasta este o problema speciala in Romania. Cauza este ca piata de publicitate online s-a dezvoltat foarte repede, iar platformele si oportunitatile au inceput sa creasca inca inainte de dezvoltarea sistemelor de masurare, de cercetare”, explica Simon.

„G Muse (n.r-adserver) exista in Romania. G Muse are instrumentul pentru un adserver ‘third party’. Din pacate nimeni nu foloseste un sistem de adserving third party. Sau daca o fac, sunt prea putini”, adauga acesta.

Online-ul ar putea fi cel mai masurabil mediu, inclusiv la nivel de investitii, subliniaza Simon.

„Nici TV-ul nu poate analiza direct cate vanzari sau tranzactii au fost generate. Exista cateva alternative – un numar de telefon sau un cod sms intr-o reclama, la care consumatorul sa reactioneaze, dar nu poti sti daca a reactionat la primul, al doilea sau al patrulea efort. In schimb, online-ul poate urmari traseul vizitatorului, ii poate analiza comportamentul, si atunci, in mod clar poti identifica motorul principal al reactiei sale”, explica seful MEC Ungaria.

Zsolt Simon conduce din anul 2000 MEC Ungaria, agentie de media detinuta 100% de grupul de comunicare WPP.

Simon este presedinte al Asociatiei Agentiilor de Comunicare din Ungaria si membru in Comitetul de Branding de Tara in cadrul guvernului maghiar.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Elena Lasconi a scos toate armele în campania prezidențală: „Au un singur scop: Rusia să ia România. Dacă va fi Călin Georgescu președinte nu e o garanție că oamenii vor mai avea pensii”
Elena Lasconi a scos toate armele în campania prezidențală: „Au un singur scop: Rusia să ia ...
Călin Georgescu șochează: România nu va respecta angajamentele NATO
Călin Georgescu șochează: România nu va respecta angajamentele NATO
Când devin, de fapt, cauciucurile de iarnă obligatorii. Tot ce trebuie să știe șoferii despre schimbarea anvelopelor în sezonul rece 2024
Când devin, de fapt, cauciucurile de iarnă obligatorii. Tot ce trebuie să știe șoferii despre schimbarea ...
Noul tip de pensie din România care schimbă totul. Cine poate beneficia și ce sume pot fi încasate
Noul tip de pensie din România care schimbă totul. Cine poate beneficia și ce sume pot fi încasate
Iohannis declasifică secretele despre Călin Georgescu. Conexiuni TikTok cu un actor statal
Iohannis declasifică secretele despre Călin Georgescu. Conexiuni TikTok cu un actor statal
Mădălin Ionescu are probleme de sănătate, prezentatorul a luat pauză și de la emisiune: „Dumnezeu știe ce se întâmplă”
Mădălin Ionescu are probleme de sănătate, prezentatorul a luat pauză și de la emisiune: „Dumnezeu ...
Dorian Popa își va petrece Crăciunul în New York. Artistul a dezvăluit cât l-a costat vacanța. Doar avionul a fost 7.000 de euro
Dorian Popa își va petrece Crăciunul în New York. Artistul a dezvăluit cât l-a costat vacanța. ...
ANAF scoate la licitație un apartament cu două camere, un loc de parcare și o boxă în Timișoara. Care sunt prețurile de pornire
ANAF scoate la licitație un apartament cu două camere, un loc de parcare și o boxă în Timișoara. ...
Marcel Ciolacu o susține pe Elena Lasconi în turul al doilea la alegerile prezidențiale! „Am demarat deja construcția unei majorități parlamentare care să o susțină pe Elena Lasconi”
Marcel Ciolacu o susține pe Elena Lasconi în turul al doilea la alegerile prezidențiale! „Am demarat ...
Anunț oficial făcut de BEC: Șapte partide vor intra în Parlament, în urma alegerilor din 1 decembrie
Anunț oficial făcut de BEC: Șapte partide vor intra în Parlament, în urma alegerilor din 1 decembrie
O nouă metodă de înșelătorie îi lasă pe români fără bani pe card. La ce să fii atent când te sună un număr necunoscut
O nouă metodă de înșelătorie îi lasă pe români fără bani pe card. La ce să fii atent când ...
Cât costă brazii naturali de la Lidl. Deja e bătaie pe ei în această perioadă
Cât costă brazii naturali de la Lidl. Deja e bătaie pe ei în această perioadă
Uleiul de măsline comercializat în România este plin de ceară și steroli modificați. ANPC a aplicat amenzi de 750.000 de lei
Uleiul de măsline comercializat în România este plin de ceară și steroli modificați. ANPC a aplicat ...
Cât a costat și cum arată cel mai scump brad de Crăciun din Europa. E un lux pe care foarte puțini și-l permit
Cât a costat și cum arată cel mai scump brad de Crăciun din Europa. E un lux pe care foarte puțini ...
Test de logică pentru românii care au IQ-ul peste 140! Găsește greșeala din imagine în mai puțin de ȘAPTE secunde
Test de logică pentru românii care au IQ-ul peste 140! Găsește greșeala din imagine în mai puțin ...
Schimbări fiscale majore în 2025. e-Factura devine obligatorie pentru consumatori
Schimbări fiscale majore în 2025. e-Factura devine obligatorie pentru consumatori
Lovitură pentru consumatori! O rețea populară de magazine de cartier dispare din ianuarie. Anunțul oficial care zguduie piața
Lovitură pentru consumatori! O rețea populară de magazine de cartier dispare din ianuarie. Anunțul ...
Marisa Paloma, câștigătoarea „Bravo, ai stil!”, a ajuns milionară în euro, în 2024. De ce nu se poate bucura de bani: „Momentan, sunt doar niște cifre”
Marisa Paloma, câștigătoarea „Bravo, ai stil!”, a ajuns milionară în euro, în 2024. ...