- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Directorul MEC Ungaria: Greseala advertiserilor romani este ca abordeaza online-ul ca pe o media traditionala

01 Dec, 15:00 • andra.gheorghe
Majoritatea advertiserilor din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, gandesc si acum ca Internetul, dupa 7-8 ani de la "descoperirea" publicitatii online, este un canal traditional cu o abordare mai permisiva, limitandu-se la a folosi preponderent display advertising (bannere), sustine Zsolt Simon, managing directorul agentiei Mediaedge:cia (MEC) Ungaria si CEE MEC Interactive.
Directorul MEC Ungaria: Greseala advertiserilor romani este ca abordeaza online-ul ca pe o media traditionala

In momentul de fata, este dificil sa abordezi social media din punct de vedere al advertisingului, spune Simon. Desi aceasta forma de comunicare a inceput sa castige in importanta si notorietate, clientii sunt un pic speriati pentru ca nici nu stiu exact cum sa o foloseasca, spune el.

Insa pe langa acest aspect, advertiserii sunt angrenati in solutii online simple, care vin la „pachet”, si pe care le pot „scoate dintr-un raft”, de fiecare data cand au nevoie de ele.

„E destul de dificil sa implementezi solutii speciale in online, clientii nici nu au structura si nici oamenii specializati pentru a le pune in practica. Iar daca ma refer la Internet, acest lucru este cu atat mai important pentru ca nu vorbim doar de integrarea online-ului in offline, ci de integrarea offline-ului in continutul online. Asta ca inseamna ca orice facem in digital trebuie gandit intr-un intreg”, explica Zsolt Simon.

„Asta este principala problema a digitalului in Europa Centrala si de Est. Nu doar in Romania, ci si in Polonia, Cehia, Ungaria. Cand Internetul a inceput sa se dezvolte, acum 7-8 ani, clientii il considerau un fel de media traditionala, intr-un format mai usor, folosind doar display-advertising”, adauga acesta.

Cand folosesti doar bannere, nu ai nevoie de o abordare specifica, creativa sau o echipa dedicata acestui lucru. Asa, nu faci altceva decat sa iti extinzi comunicarea pe inca un canal, pentru care iti aloci doar 5% din buget, puncteaza directorul MEC Ungaria.

Acesta este, de altfel, motivul pentru care recesiunea a atins si Internetul. Spre deosebire de tarile vestice, ca de exemplu Marea Britanie, unde investitiile in online le-au depasit pe cele directionate spre TV, advertiserii din Europa Centrala si de Est au ignorat solutiile oferite de social media sau mobile advertising, care ar fi putut face din Internet marele castigator al crizei.

„Majoritatea advertiserilor din regiune aloca 5% din bugetul de media pentru online, pe care il vad ca un fel de ‘cireasa de pe tort’. E in trend sa fii pe net”, afirma Simon.

Insa clientii sunt reticenti in fata Internetului si din cauza lipsei de informatii clare cu privire la rezultatele campaniilor publicitare. „Aceasta este o problema speciala in Romania. Cauza este ca piata de publicitate online s-a dezvoltat foarte repede, iar platformele si oportunitatile au inceput sa creasca inca inainte de dezvoltarea sistemelor de masurare, de cercetare”, explica Simon.

„G Muse (n.r-adserver) exista in Romania. G Muse are instrumentul pentru un adserver ‘third party’. Din pacate nimeni nu foloseste un sistem de adserving third party. Sau daca o fac, sunt prea putini”, adauga acesta.

Online-ul ar putea fi cel mai masurabil mediu, inclusiv la nivel de investitii, subliniaza Simon.

„Nici TV-ul nu poate analiza direct cate vanzari sau tranzactii au fost generate. Exista cateva alternative – un numar de telefon sau un cod sms intr-o reclama, la care consumatorul sa reactioneaze, dar nu poti sti daca a reactionat la primul, al doilea sau al patrulea efort. In schimb, online-ul poate urmari traseul vizitatorului, ii poate analiza comportamentul, si atunci, in mod clar poti identifica motorul principal al reactiei sale”, explica seful MEC Ungaria.

Zsolt Simon conduce din anul 2000 MEC Ungaria, agentie de media detinuta 100% de grupul de comunicare WPP.

Simon este presedinte al Asociatiei Agentiilor de Comunicare din Ungaria si membru in Comitetul de Branding de Tara in cadrul guvernului maghiar.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ministrul Apărării, Angel Tîlvar: „Execuţia bugetară pe anul trecut se apropie de 100%. Banii au fost cheltuiţi bine şi pe priorităţi”
Ministrul Apărării, Angel Tîlvar: „Execuţia bugetară pe anul trecut se apropie de 100%. Banii ...
România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la rata sărăciei și excluziunii sociale, arată un raport al Băncii Mondiale
România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la rata sărăciei și excluziunii sociale, arată ...
Donald Trump solicită ţărilor NATO să cheltuiască 5% din PIB pentru apărare
Donald Trump solicită ţărilor NATO să cheltuiască 5% din PIB pentru apărare
Cum să folosești coaja de lămâie și oțetul pentru a-ți menține casa curată. Trucurile utile pe care trebuie să le testezi
Cum să folosești coaja de lămâie și oțetul pentru a-ți menține casa curată. Trucurile utile ...
Generația Beta. Copiii născuți între 2025 și 2039 vor experimenta o viață total diferită. Marchează începutul unei noi ere
Generația Beta. Copiii născuți între 2025 și 2039 vor experimenta o viață total diferită. Marchează ...
Primăria din România care a anunțat o bonificație de 10% pentru cei care și-au plătit taxele și impozitele
Primăria din România care a anunțat o bonificație de 10% pentru cei care și-au plătit taxele și ...
Care sunt singurele vouchere ce au scăpat de tăierile din ordonanța ”trenuleț”. Ce primești cu ajutorul lor
Care sunt singurele vouchere ce au scăpat de tăierile din ordonanța ”trenuleț”. Ce primești ...
Ordonanţa-trenuleţ are efecte neaşteptate. Absolvenţii de rezidenţiat care devin medici specialiști în 2025 nu vor putea să se angajeze în spitale și instituții publice
Ordonanţa-trenuleţ are efecte neaşteptate. Absolvenţii de rezidenţiat care devin medici specialiști ...
Prognoza meteo 8 ianuarie 2025. Temperaturi ridicate în mai multe zone ale țării
Prognoza meteo 8 ianuarie 2025. Temperaturi ridicate în mai multe zone ale țării
Toți șoferii trebuie să facă asta în 2025, altfel riscă amenzi usturătoare: „Se poate face din luna martie”
Toți șoferii trebuie să facă asta în 2025, altfel riscă amenzi usturătoare: „Se poate face ...
Tragedie în lumea medicală. Andreea, o asistentă de 28 de ani, s-a sinucis. Fetița ei de trei ani a rămas fără mamă
Tragedie în lumea medicală. Andreea, o asistentă de 28 de ani, s-a sinucis. Fetița ei de trei ani ...
Ce nu au voie să facă românii în fața propriei case. Amenda poate depăși 1.000 de lei
Ce nu au voie să facă românii în fața propriei case. Amenda poate depăși 1.000 de lei
Ce bani primești la pensie în Germania dacă ai avut un salariu de 3500 de euro brut pe lună
Ce bani primești la pensie în Germania dacă ai avut un salariu de 3500 de euro brut pe lună
Zodiile norocoase: Care sunt cele mai probabile semne să câștige la Loto în 2025
Zodiile norocoase: Care sunt cele mai probabile semne să câștige la Loto în 2025
Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul pas este să ne stabilim un obiectiv financiar”
Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul ...
Contestație bombă! Ordonanța Trenuleț ajunge la Avocatul Poporului. Sindicatele atacă înghețarea pensiilor
Contestație bombă! Ordonanța Trenuleț ajunge la Avocatul Poporului. Sindicatele atacă înghețarea ...
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce în ce mai mult
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce ...