Daca Google va depasi 1 mld. $, acest pas va reprezenta unul foarte important pentru compania americana care va dovedi viabilitatea acestui sistem de publicitate. Google genereaza in prezent cele mai mari venituri din reclame plasate in paralel cu cautarile de pe motorul de cautare omonim.
Cererea pentru bannere online (care includ si video – n.r.) ar putea creste mai repede decat cea pentru reclame pe motoarele de cautare, este de parere Jim Friedland, analist al Cowen & Co.
Pe segmentul de display advertising Google sta mai slab decat concurentul direct Yahoo, care a generat in 2009 venituri de 6,5 mld. $, mare parte din vanzarea acestui format de publicitate. Google a incercat sa recupereze distanta in parte si prin achizitia mai multor companii, cele mai mari fiind YouTube (1,65 mld. $ in 2005) si DoubleClick (3,1 mld. $ in 2007).
Vanzarile de publicitate pe YouTube ar putea genera anul acesta „grosul” display-ului, cu 700 mil. $, sustin analisti ai Barclays.
„Display-ul a devenit un business principal pentru noi”, a declarat Susan Wojcicki, vice-president product management si unul dintre primii angajati ai Google.