Cresterea de la an la an a segmentului de papetarie si birotica este estimata la 10-15%, conform magazinului online.
„Dezvoltarea pietei de comert electronic este inca la inceput in Romania, dar din ce in ce mai multi consumatori au inceput sa isi schimbe comportamentul de cumparare, apeland la achizitiile on-line pentru a salva timp si bani”, a declarat Adrian Susea, director marketing si comunicare in cadrul companiei.
Magazinul Emagbirotica.ro s-a lansat pe 27 iunie anul acesta si estimeaza afaceri de 400.000 euro in 2009.
Desi piata de comert electronic cu plata online este inca foarte mica, consumatorii preferand sa plaseze comenzile on-line dar sa efectueze platile prin mijloacele traditionale (off-line), exista deja semne ca se produc schimbari in gradul de confort si incredere al consumatorilor privind modalitatile de plata on-line, sunt de parere reprezentantii firmei.
„Noi suntem pregatiti pentru acest lucru si credem ca in viitor piata articolelor de papetarie si birotica va deveni mai putin fragmentata, consolidandu-se in jurul companiilor care vor putea oferi servicii cu valoare adaugata, cum ar fi reducerea timpului de livrare, usurinta procesarii platilor si o disponibilitate mare a produselor prin optimizarea stocurior”, a mai spus Susea.
Unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de birotica si papetarie din Romania este Diverta, lant de magazine care a generat in 2007 afaceri de peste 11 mil. euro din vanzari de produse de pe acest segment.
Austral, un alt jucator important de pe acest segment, estimeaza valoarea pietei de papetarie si birotica in acest an la circa 200 mil. euro, compania estimand ca detine 5-6% din aceasta piata.
Conform Austral, pe aceasta piata activeaza circa 40.000 de firme.