Aceasta este prima editie a sondajului care ii chestioneaza pe bloggeri cu privire la felul in care isi fac publica identitatea pe jurnalele online proprii.
„Credibilitatea in crestere a blogurilor este un rezultat al nivelului de educatie al autorilor, dar mai ales al faptului ca foarte multi dintre cei ce scriu bloguri nu apartin de un trust de presa, deci nu au interese mai mult sau mai putin ascunse”, a spus pentru DailyBusiness Cristian Manafu, unul dintre organizatorii sondajului.
RoBloggers Survey este un proiect realizat de Carmen Holotescu, directorul companiei de servicii online TimSoft, si consultantul pe media si online Cristian Manafu, managing partner la M&C Consult, si blogger de circa 3 ani. Prima editie a proiectului a avut loc anul trecut, iar sondajul de anul acesta s-a desfasurat intre 30 septembrie si 13 octombrie.
In cadrul RoBloggers Survey 2007 au raspuns 702 bloggeri, de aproape trei ori mai multi decat anul trecut.
80,63% dintre respondenti considera blogurile la fel sau mai credibile decat presa traditionala, in crestere fata de 77,21% in 2006, insa in conditiile in care respondentii sunt autori de bloguri.
In 2006, in Romania erau active (cel putin un post pe luna – n.r.) intre 12.000 si 14.000 de bloguri, conform RoBloggers Survey in prezent fiind active in Romania circa 40-50.000 de blog-uri, conform estimarii lui Cristian Manafu.
„Este foarte greu de estimat un numar exact de blog-uri active, in prezent nu exista studii in acest sens” a spus Manafu.
Cei mai numerosi dintre bloggeri (20,8%) au ca domeniu de activitate IT&Telecomunicatii, urmati de cei ce lucreaza in media si marketing (17,70%) si de studenti, care au acumulat 13,3% din domeniile de activitate.
28,21% dintre bloggeri petrec mai mult de 8 ore pe zi pe Internet, iar 12,68% stau intre 7 si 8 ore online. „Acest lucru subliniaza ca Internetul este o parte importanta a activitatilor cotidiene ale unui blogger”, a spus Holotescu. Pe de alta parte, 54,84% dintre bloggeri petrec mai putin de o ora la televizor si doar 1,14% dintre ei stau mai mult de 8 ore la televizor.
33,90% dintre bloggeri au varsta cuprinsa intre 21 si 25 de ani, urmati de cei cu varsta intre 26 si 30 de ani – 23,22%.
Fata de anul trecut, RoBloggers Survey a incercat si evaluarea bloggerilor sub 16 ani, procentul acestora fiind de 2,14% din totalul celor ce au raspuns chestionarului.
Mai mult de o treime dintre respondentii de acest an au fost femei (34,7%), ceea ce subliniaza cresterea in notorietate a unor bloguri scrise de persoane de sex feminin.
Spre deosebire de anul trecut cand majoritatea respondentilor erau din Bucuresti (55,5%), anul acesta ponderea celor din capitala a scazut, doar 48,9% dintre ei fiind din Bucuresti. Dupa Bucuresti, cel mai activ oras ca respondenti a fost orasul Iasi.
Resurse: Rezultate RoBloggersSurvey – Informatii personale
Rezultate RoBloggersSurvey – Monitorizare bloguri