Business-ul urmeaza ca din 2010 sa fie separat in 2 companii, una ce va ramane cu actionariatul actual, cealalta urmand sa fie condusa de cei doi noi actionari majoritari.
Actuala firma, 2 Parale On-line SRL va avea ca actionari pe Radu Spineanu si fondul de investitii Seed Money, cumuland impreuna 20% din intreaga firma. Aceasta se va axa pe dezvoltarea tehnologiei si promovara internationala a platformei.
Compania noua, 2 Parale Afiliere SRL va detine licenta exclusiva de utilizare a platformei in Romania si va prelua business-ul (contractele cu furnizorii si afiliatii, dezvoltarea afacerii, site-ul etc).
2 Parale On-line SRL va detine 20% din intreaga firma. Restul de 80 de procente vor fi detinute de Dorin Boerescu – 60% si Daniel Enache – 20%.
Dorin Boerescu nu a dorit sa ofere informatii privind valoarea tranzactiei.
„Am agreat intern sa nu dam cifrele legate de achizitie. Pur si simplu le consideram mai putin relevante. Preferam sa discutam pe cifrele legate de cresterea business-ului, de vanzarile generate, de comisioanele pentru afiliati”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Boerescu.
Acesta este implicat, alaturi de Enache, in conducerea proiectului online Bakemono.ro.
„Demn de remarcat este faptul ca intr-un an de criza in care marea majoritate a bugetelor de advertising s-au redus considerabil, 2Parale a crescut extrem de repede – de la un comision la 3 zile la o medie de 50 de comisioane pe zi, in decembrie”, subliniaza Dorin Boerescu.
In total, de la lansarea de la finele anului trecut si pana in prezent, 2Parale a generat vanzari totale pentru furnizorii din sistem de peste 1,3 milioane lei si comisioane pentru afiliati in valoare de peste 100.000 lei.
Proiectul isi acopera deja cheltuielile operationale. „Vom investi in dezvoltare pe parcursul anului 2010 si estimez marja generata va acoperi in continuare cheltuielile, desi acestea vor creste”, spune, increzator, noul actionar majoritar.
„Estimarea noastra este ca in 2011 intreaga investitie va fi recuperata si proiectul va genera atunci un profit confortabil”, mai spune acesta.
Pentru 2010, noii actionari isi propun sa promoveze in continuare marketing-ul afiliat catre advertiseri mari si magazine online. „Sper sa fie anul in care spenderii ‘traditionali’ in advertising sa inceapa sa testeze marketingul afiliat”, a spus Boerescu.
Principiul marketingului afiliat consta in publicitate platita doar pentru rezultate – vanzari sau lead-uri. Furnizorii isi creeaza campanii la care afiliatii (publisheri, bloggeri, specialisti SEM) aleg sa se inscrie in functie de target si de comisioanele oferite.
Dorin Boerescu este antreprenor in comunicare. Pe langa Bakemono, el mai activeaza in agentia de publicitate Godmother si in tipografia digitala Agrafa. De asemenea, este co-fondator Hyperactive – agentie interactiva preluata recent de Initiative si Lowe&Partners si ProdigyPR, preluata de catre Cristian Manafu.
Daniel Enache este investitor in online, avand la activ investitii in Bakemono, Bookblog, Newsmix. Al treilea actionar in Bakemono este Viorel Copolovici, neimplicat in tranzactia de fata.
Radu Spineanu este fondatorul 2Parale si advisor SeedMoney.