„In Romania
anul trecut s-au facut 300 milioane de euro plati online, dar
adevarul este ca detinatorii de carduri au facut plati de 1miliard de
euro. Este o cifra estimata pentru ca nu exista date oficiale.
Ecommerce-ul din pacate nu este local, avand in vedere ca mai mult de
doua treimi din platile cu cardurile romanesti sunt pentru
cumparaturi din afara Romaniei„, a
spus Cretu, citat de Mediafax.
El a aratat ca piata romaneasca de
comert electronic se confrunta cu mai multe provocari, printre care
lipsa de incredere nu numai in anumite magazine, ci si in anumite
platforme, precum si lipsa de educatie.
Potrivit datelor Visa, valoare medie a
tranzactiei cu carduri pentru comerciantii online locali a fost anul
trecut de 33 de euro si de 54 de euro pentru comerciatii
internationali. Tendinta este de scadere a valorii medii pentru
tranzactiile pe carduri atat la comerciantii locali (37 euro in
2012), cat si la cei internationali (55 euro in 2012).
Romania reprezinta o oportunitate uriasa pentru retailerii britanici care vand online, insa dezvoltarea este ingreunata de accesul limitat al consumatorilor si companiilor la tranzactii online transfrontaliere, a declarat marti Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la Bucuresti.