TPU.ro, proiect lansat de divizia online a Realitatea-Catavencu in luna aprilie, a inregistrat in septembrie peste 560.000 de utilizatori unici, in crestere cu 21% fata de luna precedenta, si aproape 3 mil. de afisari. Adica, spune Dragos Stanca, jumatate din audienta Neogen, retea sociala detinuta de Calin Fusu.
In prezent, veniturile generate de TPU.ro nu sunt mari, oficiali ai companiei F5 subliniind ca se axeaza in special pe atragerea unei comunitati din ce in ce mai mari si fidele. Traficul este monetizat in special prin campanii de display advertising, oficialii companiei neoferind insa informatii exacte despre nivelul veniturilor rezultate din acest proiect.
Fara a vinde portalul, miscare care nu este in prezent dorita de managementul Realitatea-Catavencu, TPU.ro va recupera investitiile la mijlocul lui 2010, conform lui Stanca.
„Comunitatea este foarte interactiva, membrii petrec mult timp pe site, astfel incat platforma a devenit interesanta pentru clientii de publicitate care mizeaza pe proiecte speciale, prin care membrii comunitatii interactioneaza foarte mult cu brandul. De asemenea, serviciul este atractiv si pentru cei care doresc sa testeze diverse produse sau servicii, precum si pentru advertiserii care desfasoara campanii la click (PPC)”, a spus Dragos Stanca.
Numarul de membri inregistrati in comunitatea TPU.ro a crescut in medie cu 20% in fiecare luna, in prezent fiind inscrisi 21.000 de membri. Media de timp in care o intrebare primeste raspuns este de 8 minute.
Pana in prezent, pe site sunt afisate circa 63.000 de intrebari ce au primit aproape o jumatate de milion de raspunsuri, conform F5, compania de web a grupului Realitatea-Catavencu.
Concurenta vine in special din strainatate
Printre concurentii din Romania ai TPU.ro se numara Raspunsuri.info sau Intreaba-te.ro.
Pe plan international, unul dintre cele mai cunoscute site-uri de intrebari si raspunsuri este Yahoo! Answers. Acesta functioneaza, pastrand proportiile, pe aceleasi principii ca TPU.ro. Utilizatorii pun intrebari ce sunt organizate pe 26 de domenii. Raspunsurile pot fi votate de utilizatori astfel incat acestia sa isi dea seama care sunt cele mai apropiate de nevoile lor.
Google a incercat o abordare diferita prin intermediul serviciului Google Answers, serviciu oprit insa la inceputul lui 2007. In cazul acesta, raspunsurile erau platite de catre utilizatorii care puneau intrebari. Raspunsurile erau oferite de angajati ai Google.