eBay incearca astfel sa alunge temerile exprimate de analisti si investitori potrivit carora cele mai bune zile ale sale au trecut.
Compania incearca sa isi transforme si eficientizeze business-ul de baza – licitatiile online – dar sa puna accent si pe servicii pana in prezent adiacente – Skype, PayPal si vanzarile la pret fix.
„eBay a fost marele lider pe comert online, dar in prezent trecem printr-o perioada de schimbari”, a declarat John Donahoe, director executiv al companiei.
„Orice lider, in orice business, trebuie sa treaca prin anumite perioade de schimbari, care uneori sunt mai dificile”, a mai spus acesta.
Donahoe a subliniat ca pentru a-si atinge scopurile de crestere, este gata sa faca „schimbari radicale” pe segmentele mai sus mentionate.
Astfel, seful eBay a declarat ca ar putea economisi circa 2 mld. $ anual prin cresterea serviciilor de suport online, marketing mai bine targetat si scaderea costurilor de procesare a comenzilor.
„In termen de 2 ani, magazinele ce comercializeaza produse la preturi fixe ar putea genera pentru eBay venituri de pana la 7 mld. $ pe an”, a spus Donahoe.
Compania a generat in 2008 venituri de 5,6 mld. $ pe acest segment.