Pana la finele saptamanii trecute, eBay si Google erau parteneri buni, fiecare promovandu-se reciproc. Reclamele text ale motorului de cautare puteau fi gasite pe site-ul de licitatii, in timp ce eBay investea anual zeci de milioane de dolari pentru ca unele cuvinte cheie tastate in motorul Google sa genereze link-uri catre eBay.
Presa internationala speculeaza ca subitele divergente dintre cele doua companii au pornit odata cu lansarea conventiei anuale eBay din Boston.
In timp ce eBay isi pregatea conventia anuala si petrecerea pentru aproximativ 9.000 din cei mai mari vanzatori ai site-ului de licitatii, Google a decis ca ar fi o idee buna sa ii invite pe aceiasi oameni la o petrecere proprie. Petrecerea era una pentru promovarea Google Checkout – un sistem de plati care concureaza cu serviciul companiei eBay, PayPal. In stilul cunoscut, invitatiile Google promiteau „mancare gratis, bautura gratis, muzica live gratis, masaje gratis”, a scris presa internationala.
Miscarea gigantului Google a generat reactii negative din partea eBay, care a anuntat miercuri ca isi retrage toate anunturile publicitare postate pe renumitul motor de cautare. Potrivit Nielsen/NetRatings, eBay este cel mai mare cumparator de publicitate pentru Google.
Oficial, purtatorii de cuvant ai eBay au spus ca aceasta miscare nu are nici o legatura cu divergenta de saptamana trecuta, ci este doar o perioada test prin care trece compania, in incercarea de a genera si mai mult interes si clienti prin redirectionaera fondurilor spre alte motoare de cautare, precum Yahoo si Microsoft MSN. „Nu am stabilit o data pentru cat de mult va dura experimentul”, a declarat purtatorul de cuvant al companiei.
Analistii sustin ca este improbabil ca decizia luata de eBay, de a retrage anunturile publicitare de pe Google, sa il afecteze prea mult pe gigantul cautarii online. Venitul total din publicitate incasat de Google in ultimul trimestru a fost de 3,7 mld. dolari.
Sistemul de plata PayPal, achizitionat de eBay in 2002 a generat anul trecut venituri de 1,4 mld.$, avand 143 de milioane de conturi active. Sistemul Checkout al Google a debutat acum un an si, conform oficialilor companiei, este deja folosit de mai mult de o patrime din retailerii online.