Pentru a sprijini afirmatia, oficialii eMag au subliniat ca jucatorii traditionali mizeaza pe cresteri ale afacerilor „single digit” (de o singura cifra – n.r.), in timp ce magazinul online a inregistrat cresteri de 30% in perioada mentionata.
Intr-o intalnire recenta cu Radu Apostolescu, fondator eMag, Sean Maloney, vicepresedinte Intel pentru vanzari si marketing si-a exprimat convingerea ca retailul online din Romania in general si eMag in special vor reprezenta in anii urmatori varianta castigatoare in actualul proces al modificarii obiceiurilor de consum.
„Conditiile in care am desfasurat colaborarea pina acum reprezinta premise importante pentru drumul pe care il avem de parcurs mai departe”, a spus Maloney.
Vanzarile online cresc si la produse care pana nu demult faceau aproape exclusiv obiectul formelor de comert traditionale.
„In ultimele doua luni am remarcat cresteri semnificative (peste 100% fata de perioada de vara) la vanzarea de produse care pana de curand erau apanajul marilor retailerii din offline”, a declarat la randul sau Radu Apostolescu.
„Astfel, am crescut cu peste 100% la televizoare LCD, console pentru jocuri, sau telefoane mobile. Felul in care vor arata vanzarile in perioada Sarbatorilor este deja anuntat de cifrele inregistrate in primele zile ale lui noiembrie”, a adaugat acesta.
Mircea Ciucur, director general al ElkoTech Romania, distribuitor Intel, Acer si alte branduri globale a sesizat ca magazinele online se adapteaza mai rapid decat cele traditionale la schimbarile din piata.
„Comertul online isi demonstreaza in prezent capacitatea de adaptare la conditiile pietei, superioara chiar celor traditionale, cu mai multa istorie. Intr-o perioada in care consumatorii sunt ceva mai prudenti in ceea ce priveste nivelul cheltuielilor, cumparaturile online devin prima optiune pentru o mare parte dintre ei”, a spus Ciucur.
„Am observat in ultimul timp un trend crescator mai accentuat al vanzarilor online comparativ cu celelalte canale carora ne adresam, ceea ce ne face increzatori in aceasta varianta si in potentialul sau viitor. Este evident ca s-a intrat in faza de maturizare a acestui model de retail si sunt multi consumatori care il prefera datorita marii diversitati de produse, a livrarilor rapide in toata tara si a ofertelor competitive de pret”, a continuat reprezentantul ElkoTech Romania.
Iulian Stanciu de la Asesoft Distribution a subliniat ca in cazul magazinelor online, nivelul de informatii este unul ridicat.
„In ultima vreme a crescut increderea clientilor in magazinele online, unde eMag are o pondere mare. Si nivelul de informatii oferit de magazinele online este unul foarte bun, iar serviciile s-au imbunatatit. Sustin acest model de business si cred ca are potential in continuare”, a declarat Iulian Stanciu.
eMag.ro a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 76,7 milioane de euro, mai mult decat dublu comparativ cu 2006, cand a raportat afaceri de 35 de milioane de euro.
Printre concurentii eMag se numara Cel.ro, PCFun.ro, PCGarage.ro sau Marketonline.ro.