In 2010, piata de retail IT&C, electronice si electrocasnice va inregistra, in opinia reprezentantilor eMAG, o crestere usoara, cu 10%, „dupa corectia extrem de severa de anul trecut”. Mediul online va cunoaste insa o ascensiune mai pregnanta, cu 40%, in principal datorita cresterii naturale provenite din rata mai mare de penetrare a Internetului si migrarii consumatorilor catre mediul online, precum si datorita maturizarii jucatorilor din piata care vor adauga valoare serviciilor oferite si vor contribui la sporirea increderii in achizitiile online.
„Pentru eMag, ne asteptam la o crestere accelerata si profitabila a afacerii anul acesta, tintind o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro”, spune Radu Apostolescu, director de marketing eMag, mentionand ca firma sa este stabila financiar.
Radu Apostolescu este membru Key People.
„Cifra pe care o vizam anul acesta este foarte accesibila, mai ales ca lunile ianuarie si februarie au avut un debut foarte bun”, adauga Apostolescu.
Planurile de investitii din 2010 includ deschiderea a cel putin 3 showroom-uri, in puncte cheie, cu acoperire geografica mare.
eMag a incheiat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 64 milioane euro, cu 12% sub nivelul anului 2008. Evolutia la nivel de an nu a fost una liniara, vanzarile osciland de la scadere cu 40% (luna mai), la crestere cu 35% (luna decembrie) in comparatie cu lunile similare din 2008.
„2009 a fost un an atipic, greu predictibil, incheiat de noi cu o usoara scadere raportandu-ne la anul anterior. In conditiile unei scaderi dramatice, cu 40%, a pietei in care activam, de retail IT&C, electronice si electrocasnice, rezultatul nostru este unul bun per ansamblu, reusind sa crestem cota de piata si avand profit”, declara Radu Apostolescu, director de marketing eMag.
Un segment important unde eMag vizeaza crestere anul acesta este cel corporate.
Laptop-ul si netbook-ul, vedetele din 2009
Segmentul care a inregistrat cele mai mari vanzari pentru eMag este cel al laptopurilor si netbook-urilor. Pe acest segment, compania si-a pastrat pozitia de lider in vanzarile din Romania, atingand la sfarsitul anului o cota de piata de 20%, conform unui raport GfK citat de oficialii companiei.
Categoria cu cea mai mare crestere a fost cea a electronicelor, cu aproximativ 2.000 de LCD TV-uri vandute pe luna la sfarsitul anului, dar si cu vanzari in crestere pe produsele conexe – media playere, sisteme home cinema.
Alte produse cu evolutii importante pentru magazin au fost cele din segmentul foto-video. Conform raportului GfK, eMag a atins la sfarsitul anului o cota de 10% pe aceste categorii.
Site-ul www.emag.ro a atras un milion de vizitatori unici lunar.
Principalii concurenti ai eMag sunt PCFun.ro, Cel.ro precum si magazinele traditionale majore, precum Altex, Flamingo sau Domo.