„Nu avem date statistice care sa arate cat de mult a contribuit Internetul la PIB-ul Romaniei, insa este cert ca ponderea veniturilor generate prin mediul online a crescut semnificativ mai ales in ultimii 4-5 ani”, a afirmat Nicolescu.
El a dat ca exemplu eMag, retailerul online de produse electronice si electrocasnice care a crescut in anii de criza si care a dovedit ca Internetul are „greutate in economia nationala”.
In plus, sectorul aplicatiilor software prezente si vandute online nu este nici el de neglijat, desi poate ca nu are o pondere de nici 1% in PIB, este o dovada a modului in care parametrii macroeconomici se schimba de la un an la altul, a adaugat CEO-ul aceleiasi companii.
In 2010, produsul intern brut al Romaniei a fost de aproximativ 120 de miliarde de euro.
Daniel Nicolescu a mai spus ca desi este greu de estimat o valoare totala generata industria Internetului din Romania, in ceea ce priveste comertul electronic, piata a fost evaluata la 300 milioane de euro in 2010, fara a socoti aici turismul, plata facturilor sau asigurarile.
De asemenea, estimarile pentru anul in curs arata ca veniturile ar putea sa ajunga la 350-400 milioane de euro, cu posibilitatea de a atinge 1 miliard de euro la finalul lui 2012.
„Dar pe langa comert electronic, exista o serie de domenii care tot pe Internet activeaza, cum sunt agentiile de marketing online sau firmele de webdesign si atatea altele”, a subliniat CEO-ul ePayment.
In aceste conditii, Nicolescu a spus ca nu mai putem vorbi astazi despre o economie fara Internet.
Cu toate acestea, reprezentantul ePayment a adaugat ca mai exista si companii care nu au inca prezenta online, dar unele dintre ele rateaza o serie oportunitati, acest lucru limitand potentialului lor de dezvoltare.
„Cred insa ca am intrat intr-o noua etapa, cea in care toate companiile, sau aproape toate, nu doar exista pe Internet, ci functioneaza online: tin legatura cu partenerii si clientii, primesc feedback, comunica si, mai ales vand pe Internet”, este de parere reprezentantul aceleiasi companii.
In ceea ce priveste piata platilor online, Nicolescu a afirmat, citand cifrele Romcard, ca la nivelul lui 2010, valoarea acestora s-a ridicat la aproximativ 130 milioane de euro, la care se adauga cumparaturile facute online dar in afara tarii.
Astfel, Romania are foarte mult potential, avand in vedere ca in Polonia comertul electronic este evaluat la 4 miliarde de euro, in Cehia, la 1,3 miliarde de euro iar in Ungaria la peste 600 milioane de euro , a adaugat CEO –ul aceleiasi companii, completand ca toate aceste tari au o populatie mai mica decat tara noastra.