„Judecand dupa cifrele din 2011, avand in vedere ca peste 50% din utilizatorii site-urilor sunt clienti fideli, si in fiecare zi apar utilzatori noi, cred ca [b]piata va continua trendul si se va dubla in 2012[/b]”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Liviu Dumitru, CEO-ul si co-fondatorul agentiei de interactive Wizart Studios.
In 2011, piata reducerilor de grup din Romania [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-new-media/reducerile-de-grup-o-piata-de-18-mil-euro-in-2011-cati-romani-au-cumparat-cupoane-72589/]a ajuns la circa 18-19 milioane de euro[/url], in timp ce numarul celor care au cumparat un cupon s-a ridicat la 350.000.
Primele site-uri de profil au aparut in Romania abia in 2010.
Liviu Dumitru considera ca romanii abia au inceput sa guste din beneficiile aduse de era cupoanelor digitale, de aceea vede o crestere progresiva de la an la an. „Comparand cu alte piete de cupoane din regiune, este simplu sa ne dam seama de potentialul masiv”.
Seful Wizart Studios a precizat ca, din statisticile pe care le are, la inceputul anului 2012 erau circa [b]100 de site-uri active de reduceri[/b].
„Multi jucatori isi incearca norocul dar nu iau in considerare toate variabilele unui astfel de business si esueaza. Totusi, cererea este foarte mare si in crestere, si inca depaseste oferta. Cu cat creste numarul ofertantilor, cu atat creste pretul de achizitie al unui client si il face mai greu de loializat”, a spus Dumitru.
Intrebat daca vom vedea fuziuni sau achizitii pe piata, el a subliniat ca deocamdata nu crede ca vor avea loc astfel de schimbari. „Unii dintre jucatori stau in asteptare pentru momente oportune de exit”.
[b]Ce trebuie sa urmaresti cand achizitionezi un voucher de reducere[/b]
Liviu Dumitru a precizat ca un cumparator trebuie sa citeasca foarte atent anuntul serviciului sau produsului pe care il achizitioneaza, mai ales notificarile foarte mici, cu font aproape ilizibil.
El a adaugat ca daca este ceva neclar, intotdeauna exista un telefon de contact, la capatul caruia se afla o persona responsabila care ii va clarifica clientului orice nelamurire.
„Cel mai ‘catchy’ element al unui anunt il constituie titlul sau anuntul initial, care poate suna foarte bine. Asadar clientii trebuie sa sporeasca atentia si sa nu lase niciodata titlul anuntului sa afecteze decizia de achizitionare a voucher-ului”, a mentionat CEO-ul Wizart Studios.
[b]Ce avantaje au companiile[/b]
Dumitru a aratat ca expansiunea acestei piete este un lucru logic in contextul economic actual. O situatie win-win nu are cum sa dea gres.
„Cupoanele au fost bine primite de ambele parti. Clientii sunt gata sa plateasca mult mai putin pentru aceleasi servicii, iar vanzatorii dispusi sa faca un compromis la marja de profit pentru a nu pune oblonul la usa”, a spus acesta.
„Cu toate acestea, un site de reduceri este doar o platforma care ii uneste pe cei doi. Totul tine de creativitatea fiecarui vanzator in parte si cum isi formuleaza ofertele, la care din serviciile prestate este gata sa faca rabat, pentru a putea promova un alt serviciu in momentul in care clientul i-a calcat pragul si sa-l loializeze”, a adaugat Liviu Dumitru.
El a subliniat ca altfel aceasta forma de publicitate ii va aduce (vanzatorului) un volum de clienti temporar cu o marja de profit foarte mica sau zero.
Site-urile de reduceri ofera clientilor vouchere cat mai diverse, de la vacante in tara sau in strainatate, la servicii cosmetice si medicale, meniuri la restaurante, articole de imbracaminte sau diverse produse.
Printre cele mai cunoscute site-uri se numara Groupon, Kuponiada, Fundeal, Zumzi, Vulping, Getadeal, Bestdealz, Topdeals, etc.