Solutia multimedia a fost prezentata in premiera in cadrul Mobile World Congress din Barcelona, cel mai mare targ de comunicatii mobile din lume.
Prin Ericsson Multimedia Communication Suite (MCS), clientii producatorului vor avea acces la o interfata imbunatatita, cu mai multe functii, precum includerea de avatare, posibilitatea de a crea imagini foto personalizate precum si texte cu mai multe posibilitati de alegere a fonturilor si culorilor.
Solutia permite de asemenea localizarea in spatiu a unui anumit numar de telefon prin intermediul GPS-ului, precum si a aplicatilor folosite de diferite persoane pe alte telefoane mobile. Utilizatorul, client al unui operator de telefonie mobila, are control deplin asupra tipului de informatie pe care vrea sa il faca public, conform oficialilor Ericsson.
Conform unui studiu realizat de compania de cercetare ConsumerLab in Europa, Asia si SUA, din ce in ce mai multi utilizatori de telefonie mobila cer servicii mai complexe de comunicare si interactiune prin intermediul terminalelor mobile. Printre acestea, utilizatorii urmaresc sa publice cu usurinta prin intermediul telefonului mobil blog-uri, sa poata purta conversatii instant messaging sau sa poata crea comunitati/retele sociale.
„Observam pe baza acestor studii ca tiparurile de comunicare se schimba, tipul de serviciu bazat pe mesaj este dominant la ora actuala si cererea pentru o comunicare complexa a sosit”, considera Claes Odman, head of media solutions, business unit multimedia al Ericsson.
Ericsson MCS va fi utilizat initial pentru anumite tipuri de telefoane Sony Ericsson. In Barcelona, solutia MCS a fost prezentata pe un terminal W760, care are inclus GPS, conectivitate HSPDA, precum si un joc de curse care reactioneaza la miscarile mainii utilizatorului.
MCS se aliniaza la initiativa Rich Communication Suite (RCS), care are ca scop interoperabilitatea si standardizarea viitoarelor servicii de telefonie mobila din lume. RCS este format dintr-un grup de operatori si furnizori de infrastructura si de dispozitive, printre care se numara Orange, Telecom Italia, Telefonica, Ericsson, Nokia sau Samsung.
Ericsson asigura servicii de comunicatii si administreaza retele care servesc mai mult de 185 de milioane de abonati. Portofoliul companiei cuprinde atat infrastructura pentru retele mobile si fixe, cat si solutii broadband si multimedia pentru operatori, companii si dezvoltatori.