Publicitatea contextuala se refera la reclamele de pe site-uri sau de pe alte medii generate de sisteme automate, in functie de continutul cautat sau postat de utilizator. Prima forma principala de publicitate contextuala a fost serviciul AdSense, de la Google.
„Publicitatea contextuala va reprezenta cel putin pentru inceput o parte foarte mica din totalul afacerilor noastre, dar va avea potential in viitor. Deja am implementat acest tip de publicitate pe portal”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Gusti Roman, director de dezvoltare a GSP.ro, fara sa ofere mai multe amanunte.
Clientii companiei furnizoare de publicitate contextuala vor beneficia de un nou spatiu de reclama care va putea fi utilizat pentru promovarea produselor si servciilor proprii.
„Spatiul oferit de GSP.ro este deosebit de atractiv, datorita pozitiei foarte bune pe care acest site o ocupa in clasamentul site-urilor din Romania”, au declarat oficiali ai Etarget.
Acestia au subliniat ca piata de advertising online se dezvolta intr-un ritm alert, atat la nivel mondial, cat si in pietele in curs de dezvoltare, cum ar fi Romania. Pe piata romaneasca, tipurile de publicitate mai putin conventionale, precum advertising-ul contextual, evolueaza rapid.
„Daca ne uitam la tarile din Europa Centrala si de Est, Romania inca nu este pe primele pozitii in reclama contextuala, insa acest lucru se poate schimba”, a declarat Dusan Urban, country manager Etarget.
„In Slovacia si Cehia, reclama contextuala constituie cam 20-30% din bugetele online, iar la vecinii din Ungaria, aceasta este de aproximativ 13%. Ne propunem sa contribuim semnificativ la atingerea acestei cifre alaturi de GSP.ro, pe piata romaneasca”, a adaugat Urban.
Oficialii companiei au subliniat ca publicitatea tip pay-per-click ar putea fi o solutie foarte eficienta in contextul actualei situatii economice mondiale, care duce la mutarea bugetelor spre o platforma media mult mai eficienta in raport cu costurile.
Etarget opereaza in 7 tari din Europa de Est, avand circa 150 de parteneri mai mari sau mici. Printre partenerii mari se numara Hi5.com, Rol.ro, Trilulilu.ro, Roportal.ro sau Cancan.ro.
GSP.ro este unul dintre principalii jucatori de pe piata si detine site-uri din domeniul sportiv precum www.gsp.ro, www.gsptv.ro, www.rapidisti.ro, www.dinamovisti.ro sau www.stelisti.ro.