Banii sunt alocati echipamentului tehnic, dezvoltarii studioului, precum si cheltuielilor cu personalul, a spus Exarhu pentru DailyBusiness.
„Este vorba de un radio online, combinat cu publishing online si ideea de comunitate”, a explicat Exarhu, care a precizat ca echipa sa numara 10 angajati, din care jumatate sunt jurnalisti de radio, iar restul sunt tehnicieni.
Exarhu s-a consacrat ca realizator radio la postul Pro FM, ulterior a fost autorul conceptului Radio Guerrilla, scrie editoriale pentru Evenimentul Zilei, fiind implicat si in piata de advertising.
Deocamdata, site-ul este in faza de testare „beta”, urmand ca peste cateva luni sa iasa din acest stadiu, dupa ce vor mai fi lansate cateva functii noi, inclusiv din gama web 2.0 – podcasting (fisiere audio ce pot fi descarcate si ascultate pe playere digitale portabile – n.r.), mai multe modalitati de a accesa emisia online (streaming audio), dar si mai multe functii de interactivitate cu utilizatorii.
„Nu ne grabim, suntem foarte concentrati pe dezvoltare, continut si calitate”, a spus Exarhu, care este de parere ca in circa un an radioul va fi „foarte bine fixat in piata, va defini o tendinta, si anume ca lumea se muta pe Internet”.
Radioul emite online muzica, intrerupta periodic de buletine de stiri. Pe site pot fi accesate si stiri in format text, iar in prezent echipa redactionala lucreaza pentru a produce o serie de emisiuni radio, a mai spus Exarhu.
Radioul reprezinta unicul proiect al companiei White Zebra SRL, in care Razvan Exarhu este asociat cu omul de afaceri cu cetatenie britanica Emmanuel Damanakis, care controleaza si firma de advertising Skepsis Advertising, cu activitati de tip BTL.
Site-ul se va sustine din incasarile din publicitate, Exarhu precizand ca are ca public principal vizat persoanele cu varsta intre 20 si 35 de ani, cu venituri si educatie peste medie. La un nivel mai extins, radioul va fi ascultat de persoane cu varsta intre 16 si 40 de ani, spune jurnalistul.
Exarhu este de parere ca nu are concurenti directi. „Ma lupt numai cu lipsa de imaginatie a oamenilor, dar nu cred ca asta va fi o mare problema”.
El spune ca Internetul devine un mediu tot mai relevant pentru publicul romanesc. De altfel, patru din cei cinci membri ai redactiei au aplicat pentru job in urma unui anunt publicat de Exarhu pe blogul personal. „Internetul este un mediu prolific si credibil de comunicare, lucrurile sunt mai avansate decat par”, spune jurnalistul.
Echipa redactionala a Clandestino.ro este compusa din Ciprian Muntele, care vine de la radio Guerrilla, doi fosti colaboratori ai lui Exarhu de la revista Time-Out, Iulia David si Catalin Zorzini, precum si Adriana Sergiu, care vine de la agentia de publicitate Saatchi&Saatchi, si Carmen Campeanu.
Deocamdata, proiectul este destinat exclusiv Internetului, insa Exarhu nu exclude nici varianta extinderii catre offline, in viitor. Cu doua conditii insa: „Daca vom avea motive la nivel de business, dar si la nivel de cerere din partea audientei”.