Mark Zuckerberg, tanarul miliardar fondator al retelei sociale, spune ca modificarile ofera gamerilor o experienta mai placuta, protejand totodata userii care nu sunt interesati sa vada constant update-urile jocurilor in feed-ul de stiri.
Zuckerberg a subliniat dilema de baza – sute de milioane de useri se inghesuie pe Facebook pentru a se juca, alegand astfel sa interactioneze cu alti prieteni. Pe de alta parte, un grup la fel de pasional, detesta jocurile de pe cea mai mare retea din lume.
Pentru a rezolva problema, Facebook este in plin proces de schimbare a stirilor ce urmeaza sa fie afisate pe paginile userilor, in functie de cat de activi (sau inactivi) sunt acestia in jocuri.
Primele 10 jocuri de pe Facebook au fiecare peste 12 milioane de useri. „Desi acestea sunt in top cinci preferinte pentru utilizatorii Facebook, tot aceste jocuri se incadreaza in top cinci lucruri pe care alti utilizatori le urasc cel mai mult”, subliniaza Zuckerberg.
„Anterior, puteai sa ascunzi parcursul istoric al unei aplicatii, sau sa o blochezi complet”, spune Zuckerberg. „Acum, implementam schimbari prin care ‘parcursul profesional’ al unui jucator sa apara in feed-ul unui alt user doar daca si acesta se joaca acelasi joc. Acest lucru inseamna ca persoanele care activeaza in jocuri sociale pot sa posteze parcursul lor din acel joc fara frica de a-i ‘ingropa’ pe prietenii lor in informatii deloc relevante pentru ei. Cei ce nu se joaca nu vor mai vedea informatii nerelevante in feed”.
Pentru cei ce sunt pe Facebook si pentru a se juca, oficialii celei mai mari retele sociale din lume au implementat mai multe facilitati.
– parcursul evolutiei in jocuri sociale afisat integral in feed-ul de stiri, astfel incat ei sa nu rateze momentele in care cineva are nevoie de ajutor in respectivul program. Cu cat o persoana este mai activa in joc, cu atat mai evidente vor fi afisate parcursurile istorice.
– book-mark-uri mai inteligente pe home page care vor aparea automat si se vor aranja in functie de jocurile pe care un user le frecventeaza.
– in Games Dashboard, userii vor putea sa isi aranjeze activitatea si sa descopere noi jocuri mai usor.
Pentru cei ce nu sunt foarte interesati de a se juca pe Facebook, „acestia vor vedea doar anunturi in momentul in care un grup de prieteni incepe sa interactioneze cu jocuri, astfel incat acestia sa decida daca vor sa se alature. Nu vor fi stiri continue despre parcursul persoanelor in acel joc”.
Oficialii companiei spun ca Facebook va lansa mai multe optiuni aditionale in lunile urmatoare.