În centrul acestei inițiative, un comitet de cercetători :
Iata ce transmit reprezentantii Facebook cu privire la aceasta initiativa:
„Suntem încântați de această inițiativă din două motive importante. În primul rând, considerăm că este un nou model important de parteneriat intre mediul de afaceri și cel academic. În al doilea rând, ultimii doi ani ne-au învățat că aceleași instrumente Facebook cu ajutorul cărora politicienii se conectează cu alegătorii lor, iar diferitele comunități dezbat probleme de interes, pot fi, de asemenea, utilizate în mod abuziv pentru a manipula și a înșela. Am făcut progrese reale de la Brexit și de la alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA în lupta împotriva știrilor false și a combaterii interferențelor străine, în alegerile din Franța, Germania, Alabama și Italia. Dar mai sunt multe de făcut – și nu avem toate răspunsurile.
Această inițiativă va permite Facebook să învețe din sfatul și analiza experților externi, astfel încât să putem lua decizii mai bune și să facem progrese mai rapide. Inițiativa va privi integral în viitor. Scopul nostru este de a înțelege impactul Facebook asupra viitoarelor alegeri – cum ar fi Brazilia, India, Mexic și alegerile intermediare din SUA – și să ne informăm cu privire la viitoarele noastre decizii legate de produsele și politicile noastre. Termenul inițial al comisiei va fi de un an, iar componența va fi stabilită în următoarele săptămâni. Suntem dornici să avem o gamă largă de experți – cu diferite viziuni politice, expertiză și experiențe de viață, gen, etnie, dintr-o gamă largă de țări.
Comitetul își va exercita mandatul în mai multe moduri: Prioritizarea agendei de cercetare.
Cercetarea sponsorizată de acest efort este menită să ajute oamenii să înțeleagă mai bine impactul social media asupra democrației – și Facebook să se asigure că dispune de sistemele potrivite. De exemplu, plan actual de dezvoltare al produselor noastre ne va asigura că vom putea lupta eficient împotriva răspândirii dezinformării și a interferențelor străine? Subiectele specifice pot include dezinformarea, polarizarea conținutului, promovarea libertății de exprimare și de asociere, protejarea alegerilor interne de intervenția străină și implicarea civică. Membrii Comitetului vor afla despre eforturile interne ale Facebook legate de alegeri și despre contribuția surselor din comunitatea academică pentru a determina cele mai importante întrebări de cercetare fără răspuns. Ei vor începe, de asemenea, să colaboreze cu experți internaționali pentru a dezvolta cercetarea de evaluare a impactului Facebook în viitoarele alegeri, cu scopul de a identifica și de a atenua eventualele efecte negative, în timp real.
Solicitarea cercetării independente. Întrucât comisia identifică domeniile pentru a evalua eficacitatea Facebook, aceasta va colabora cu Facebook pentru a elabora cereri de propuneri de cercetare. În conformitate cu protocoalele academice standard, propunerile vor face obiectul unei evaluări riguroase. Procesul de evaluare colegială va fi gestionat de Consiliul pentru Cercetarea Științelor Sociale, în măsură să acceseze rețeaua globală de experți în materie, etică și de confidențialitate. Pe baza contribuției din cadrul procesului de evaluare, comitetul va selecta, în mod independent, beneficiarii care vor primi fonduri de la fundațiile de susținere și, dacă este cazul, date de confidențialitate protejate, de la Facebook.
Furnizarea accesului la informații, protejând în același timp confidențialitatea. Odată ce comisia identifică cele mai importante întrebări, ne-am angajat să ajutăm beneficiarii să obțină datele potrivite pentru a le răspunde. Uneori, aceste seturi de date vor proveni de la Facebook, alteori din alte surse, cum ar fi sondaje sau focus grupuri. Fundamental pentru acest efort este să ne asigurăm că informațiile oamenilor sunt sigure și private. Facebook și partenerii noștri de finanțare recunosc amenințarea reprezentată de recenta utilizare necorespunzătoare a datelor de pe Facebook, inclusiv de către un academician asociat cu Cambridge Analytica.
În același timp, credem că interesul public este cel mai bine servit atunci când cercetătorii independenți au acces la informații. Și credem că putem atinge acest obiectiv garantând în același timp confidențialitatea și menținerea informațiilor securizate. Orice propunere prezentată prin acest proces trebuie mai întâi să fie revizuită de către un Consiliu Universitar de Evaluare Instituțională (IRB) sau echivalentul lui internațional. Iar atunci când se solicită date Facebook, propunerile vor face obiectul unei revizuiri suplimentare de confidențialitate și de cercetare de către echipele Facebook – precum și de experții externi în domeniul confidențialității, pe care comisia îi identifică. Aceste evaluări vor reprezenta o asigurare că Facebook acționează în conformitate cu obligațiile sale legale și etice față de persoanele care utilizează serviciile noastre, precum și cu integritatea academică și etică a procesului de cercetare.
Facebook construiește o echipă specializată care să colaboreze cu cercetătorii din cadrul comisiei, pentru a dezvolta seturile de date de confidențialitate protejate, care vor fi păstrate exclusiv pe rețeaua globală de servere securizate a Facebook și vor face obiectul unui audit permanent. Comitetul va supraveghea publicarea, asigurându-se că sunt raportate numai rezultate agregate și anonime. De asemenea, va dezvolta un proces de solicitare a accesului la date în scopul replicării.
Raportare independentă și transparentă. Noi și fundațiile care finanțează acest proiect suntem dedicați transparenței în ceea ce privește criteriile legate de structura și statutul de membru al comitetului. Odată ce a fost stabilită, comisia va avea autoritatea de a raporta în mod regulat activitățile sale și ale Facebook. Aceasta va include criteriile de luare a deciziilor care să indice atât agenda de cercetare, cât și selecția oamenilor de știință. Cercetarea rezultată din această inițiativă va fi publică, iar Facebook nu o va aproba înainte de a fi publicată. Facebook joacă un rol important în alegerile din întreaga lume – ajutând oamenii să se conecteze și să discute despre problemele importante ale zilei.
A fost greu să observăm o interferență străină în alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA, precum și problemele cu conturile și știrile false. Echipele noastre au făcut progrese importante de atunci. Prin colaborarea cu comunitatea academică, îi putem ajuta pe oameni să înțeleagă mai bine impactul larg al social media asupra democrației – precum și să ne îmbunătățim activitatea, pentru a proteja integritatea alegerilor.”
Noua inițiativă va fi finanțată de Fundația John și Laura Arnold, Fondul pentru Democrație, Fundația William și Flora Hewlett, Fundația John S. și James L. Knight, Fundația Charles Koch, Rețeaua Omidyar și Fundația Alfred P. Sloan.