Facebook, una dintre primele reţele sociale, a devenit cunoscută ca platforma părinţilor şi bunicilor, în timp ce tinerii adulţi folosesc aplicaţii foto şi video precum Instagram şi TikTok. Dar Meta, compania care deţine Facebook, îşi propune să schimbe asta, cu noi funcţii pentru comunitate şi video, relatează Reuters.
În timp ce platforma a fost iniţial centrată pe a ajuta utilizatorii să rămână în contact cu familia şi prietenii, viitorul constă în a-i ajuta pe oameni să-şi extindă reţelele şi să facă noi conexiuni, ceea ce se potriveşte cu modul în care generaţiile mai tinere folosesc serviciul, a declarat Tom Alison, şeful Facebook la Meta.
„Vedem tineri adulţi apelând la Facebook atunci când fac o tranziţie în viaţă. Când se mută într-un oraş nou, folosesc Marketplace pentru a-şi mobila apartamentele. Când devin părinţi, se alătură unor grupuri de părinţi”, a spus Tom Alison în timpul un interviu acordat la Austin, Texas, înaintea unui eveniment de vineri cu creatorii de conţinut.
În timpul evenimentului, Facebook a anunţat două noi file numite Local şi Explore, care sunt testate în prezent în anumite oraşe şi pieţe şi care agreghează conţinut de pe întreaga platformă.
Fila Local arată utilizatorilor evenimentele din apropiere, grupurile comunităţii şi articole locale de vânzare, iar fila Explore recomandă conţinut în funcţie de interesele unui utilizator.
O concentrare sporită pe adulţii tineri va fi cheia pentru atragerea de noi utilizatori, deoarece Facebook se confruntă cu o concurenţă vastă pentru atenţia lor.
Aplicaţia pentru clipuri video scurte TikTok are 150 de milioane de utilizatori în SUA şi este extrem de populară în rândul generaţiei Z, ceea ce a determinat Meta să introducă produsul său similar numit Reels, în 2021.
Tinerii adulţi de pe Facebook petrec 60% din timp urmărind videoclipuri şi mai mult de jumătate urmăresc Reels zilnic.
Compania a spus că va lansa şi o filă video actualizată în săptămânile următoare, care colectează videoclipuri scurte, live şi mai lungi într-un singur loc.
Funcţia de întâlniri a Facebook, lansată în 2019 şi care permite utilizatorilor să răsfoiască profilurile sugerate, a înregistrat o creştere de 24% de la an la an a conversaţiilor începute în rândul tinerilor adulţi din SUA şi Canada, a spus compania.
La evenimentul pop-up din Austin, o mică broşură a rezumat poziţionarea platformei pentru viitor: „Nu este Facebook al mamei tale”, se spunea în titlu.
Meta Platforms, proprietarul Facebook, a anunţat că a construit un nou model AI numit Movie Gen, care poate crea clipuri video şi audio realiste, ca răspuns la solicitările utilizatorilor, susţinând că poate rivaliza cu instrumente oferite de startupuri de top, cum ar fi OpenAI şi ElevenLabs, transmite CNBC.
Mostre de creaţii ale lui Movie Gen furnizate de Meta au arătat videoclipuri cu animale care înoată şi surfing, precum şi videoclipuri folosind fotografiile reale ale oamenilor în care aceştia efectuează acţiuni precum pictura pe o pânză.
De asemenea, Movie Gen poate genera muzică de fundal şi efecte sonore sincronizate cu conţinutul videoclipurilor şi poate folosi instrumentul pentru a edita videoclipurile existente, a spus Meta într-o postare pe blog.
Într-un astfel de videoclip, Meta a pus instrumentul să introducă pom-pom-uri în mâinile unui om care alerga de unul singur în deşert, în timp ce în altul a schimbat un video în care un bărbat făcea skateboarding pe un teren uscat dintr-o parcare într-unul acoperit cu apă.
Videoclipurile create de Movie Gen pot avea o durată de până la 16 secunde, în timp ce sunetul poate avea o lungime de până la 45 de secunde, a spus Meta. Acesta a împărtăşit date care arată teste care indică faptul că modelul funcţionează favorabil în comparaţie cu ofertele de la startupuri ca Runway, OpenAI, ElevenLabs şi Kling.
Anunţul vine în contextul în care Hollywoodul s-a întrebat cum să valorifice tehnologia video AI generativă, după ce OpenAI, susţinut de Microsoft, a arătat pentru prima dată în februarie modul în care produsul său Sora ar putea crea videoclipuri de tip film ca răspuns la solicitările text.
Tehnologii din industria divertismentului sunt dornici să folosească astfel de instrumente pentru a spori şi accelera realizarea de filme, în timp ce alţii îşi fac griji cu privire la adoptarea sistemelor care par să fi fost instruite fără permisiune pe lucrări cu drepturi de autor.
Parlamentarii au subliniat, de asemenea, preocupările cu privire la modul în care falsurile generate de AI, sau deepfake-urile, sunt folosite în alegerile din întreaga lume, inclusiv în SUA, Pakistan, India şi Indonezia.
Purtătorii de cuvânt ai Meta au declarat că este puţin probabil ca aceasta să lanseze Movie Gen pentru uz deschis de către dezvoltatori, aşa cum a făcut cu seria sa de modele Llama în limbaj mare, spunând că ia în considerare riscurile individuale pentru fiecare model. Ei au refuzat să comenteze în mod special evaluarea Meta pentru Movie Gen.
În schimb, au spus ei, Meta lucrează direct cu comunitatea de divertisment şi cu alţi creatori de conţinut la utilizările Movie Gen şi o va încorpora în produsele proprii ale Meta cândva anul viitor.
Potrivit postării de pe blog şi a unei lucrări de cercetare despre instrumentul lansat de Meta, compania a folosit un amestec de seturi de date licenţiate şi disponibile public pentru a construi Movie Gen.
OpenAI s-a întâlnit cu directorii şi agenţii de la Hollywood în acest an pentru a discuta despre posibilele parteneriate care o implică pe Sora, deşi nu s-a raportat că nu s-au prezentat încă înţelegeri din aceste discuţii. Anxietăţile legate de abordarea companiei au crescut în luna mai, când actorul Scarlett Johansson l-a acuzat pe producătorul ChatGPT că i-a imitat vocea fără permisiune pentru chatbot-ul său.
Lions Gate Entertainment, compania din spatele „The Hunger Games” şi „Twilight”, a anunţat în septembrie că oferă startup-ului AI acces la biblioteca sa de film şi televiziune pentru a instrui un model AI. În schimb, a spus acesta, studioul şi realizatorii săi pot folosi modelul pentru a-şi spori munca.