Persoanele care folosesc serviciul de localizare Facebook Places vor vedea in anumite locatii un stegulet galben, acesta indicand ca in acel loc este valabila o oferta. Utilizatorii pot arata telefonul mobil in restaurantul/magazinul semnalat pentru a primi informatii despre respectiva reducere.
Serviciul este valabil doar in SUA, nefiind inca accesibil si in Romania.
„Oferim o platforma foarte eficienta pentru ca retailerii, comerciantii, sa isi faca cunoscute ofertele si sa atraga noi clienti”, spune Tim Kendall, director of monetization la Facebook.
Kendall a subliniat ca Facebook nu taxeaza business-urile in mod direct pentru a isi semnala reducerile pe Facebook Places. In loc de acest lucru, acestea pot cumpara advertising pentru a isi face cunoscute ofertele pe Facebook.
Unul dintre primii clienti ai noului serviciu este Gap – lantul de magazine de haine a oferit primilor 10.000 de clienti care semnalau steguletul galben cate o pereche de blugi, gratuit.
Facebook spune ca urmeaza sa atraga si alte mari magazine, precum H&M sau McDonalds.
Facebook Places este concurent cu servicii de localizare precul Foursquare, Loopt sau Gowalla, servicii care ofera deja functii similare.
Mark Zuckerberg, fondator al companiei, a spus ca circa 200 de milioane de useri acceseaza aplicatia de pe terminale mobile, o crestere de peste trei ori fata de aceeasi perioada a anului trecut.