Si asta pentru ca, spre deosebire de restul publisherilor, ale caror venituri depind de numarul de vizitatori, bloggerii sustin ca, in cazul platformelor proprii, nu conteaza numarul cititorilor, ci comunitatea si profilul celor atrasi in jurul blogului.
Vali Petcu, detinatorul zoso.ro, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca publicitarii au inceput sa se uite mai atent pe ce dau banii, astfel ca au existat clienti mai putini, dar dispusi sa cheltuiasca mai multi bani „stiind ca vor obtine rezultate”.
Chiar si in aceste conditii, Petcu sustine ca blogul personal ii aduce, lunar, un venit cuprins intre 2-3.000 de euro.
„Cel putin pe blogurile cu care lucrez eu preturile au crescut, la fel si veniturile bloggerilor. Zoso.ro e un blog care livreaza si campanii gen ‘scoala de bani’ sau ‘name my number’, care stau marturie”, a adaugat Zoso.
In ce priveste raportul corect dintre publicitate si continut, in cadrul unui blog sau site, bloggerul este de parere ca „10% e un procent bun, daca vorbim de advertoriale”.
Si asta deoarece, cu cat este mai mic, cu atat impactul reclamei este mai mare.
La randul sau, Cristian Birta, detinatorul chinezu.eu, care face blogging de trei ani, spune ca anul trecut, media veniturilor atrase de blogul sau a fost de 1.800 de euro pe luna.
Birta a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in blogosfera romaneasca exista mai putin de zece oameni care traiesc doar din aceasta activitate.
„Pentru ca a trai din ceva inseamna sa fie meserie general valabila si recunoscuta, ori noi cu bloggingul mai avem mult pana departe”, a mai spus Cristian Birta.
Comunitate, nu multime pe blog
Cu un trafic mediu de 1.500 de vizitatori unici pe zi, detinatorul chinezu.ro spune ca este mai mult decat de ajuns pentru un blog, deoarece „vreau comunitate, nu multime”.
„Si cu cat comunitatea asta e mai mare, cu atat costurile de administrare a comunitatii sunt mai mari. Si aici ma refer la costuri de timp, de integrare a noilor veniti printre membri mai vechi ai comunitatii si alte lucruri care sunt mai de bucatarie interna”, a mai spus Cristian Birta.
Chinezu.eu: Criza a fost buna
Referitor la efectele crizei economice asupra blogosferei, Birta sustine ca pentru bloggeri, „criza a fost buna”. In opinia sa, cei care nu mai aveau bugete gigantice de cheltuit, s-au orientat spre social media, „asa, de test”.
„Si au vazut ca merge, ca aduce rezultate. Asa ca s-au apucat de ivestit in noi”, a mai spus acelasi blogger.
Ciutacu: Zero lei din blogul propriu
La polul opus, jurnalistul Victor Ciutacu, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca veniturile realizate din blogul sau sunt „zero lei si zero bani”.
„Nu iau reclama decat prin exceptie. Si fac exceptii extrem de rar”, a mai spus Ciutacu.
Cu toate acestea, jurnalistul se lauda cu un trafic de 4-5.000 de vizitatori pe zi, recordul fiind atins in a doua zi dupa alegerile prezidentiale din 2009, cand Ciutacu estimeaza ca a fost depasit numarul de 20.000 de vizitatori.
Daca ar fi insa sa isi „comercializeze blogul”, acesta spune ca raportul corect dintre publicitate si continut ar fi de 20% si 80%.
El sustine ca, de patru ani, de cand scrie pe ciutacu.ro, blogosfera romaneasca s-a transformat „in mare parte, in rau, a devenit o hazna, un teren de joaca pentru toti activistii de partid”.
Pe de alta parte, jurnalistul a adaugat ca partea buna este „ca au aparut bloguri de nisa foarte bune si salubre, iar daca faci o selectie judicioasa, ai ce citi”.
Daca ar fi sa isi vanda blogul, Ciutacu nu s-a gandit inca la un pret, spunand ca „sa am oferta si dupa aia ma tiganesc”.
Potrivit unui studiu realizat de revista Biz, peste 3 milioane de romani citesc bloguri. Chiar daca [b]s-a crezut ca multi vor abandona blogurile pentru Facebook[/b], asa cum s-a intamplat in 2009, in favoarea a ceea ce devenea fenomenul Twitter, evolutia de anul trecut a blogosferei demonstreaza contrariul. Blogosfera este in continuare pe val, se arata in acelasi studiu.
Totodata, potrivit studiului „Romanii si Internetul”, realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), aproape doua treimi (64%) dintre romanii din mediul urban folosesc Internetul, iar dintre acestia 71,4% il acceseaza zilnic, in special de acasa.