Compania cerceteaza piata chineza, pentru a descoperi eventualele beneficii care ar putea fi aduse utilizatorilor, dezvoltatorilor si clientilor de publicitate ai site-ului, au declarat reprezentantii Facebook.
Mark Zuckerberg, CEO al Facebook, a vizitat China in luna decembrie, unde s-a intalnit cu reprezentantii mai multor companii din mediul online, precum Baidu Inc. si Sina Corp.
De asemenea, acesta a discutat si cu Wang Jianzhou, presedintele China Mobile Ltd, despre o posibila colaborare intre cele doua companii.
In februarie, Facebook anunta ca va deschide un birou in Hong-Kong, aducand compania mai aproape de piata publicitara online din China, care se va tripla si va ajunge la 13 miliarde de dolari pana in 2014, potrivit Bloomberg.
Daca ar patrunde in mediul online chinez, Facebook ar avea acces la cea mai mare piata online din lume, cu peste 457 de milioane de utilizatori.
Persoanele care doresc sa acceseze Facebook din China au in prezent la dispozitie o retea privata de Internet, ce evita firewallurile impuse de Guvern pentru a impiedica accesul la site-urile considerate amenintatoare pentru sistemul din China.
Facebook, site-ul cu mai mult de 500 de milioane de utilizatori , planuieste sa se extinda, pentru a-si creste numarul de membrii, dar si clientii care cumpara spatiu publicitar.
China interzice pornografia, jocurile de noroc, dar si continutul ce critica partidul comunist, blocand site-uri precum Facebook, Twitter si Youtube, pentru ca acestea nu se conformeaza cenzurii impuse de regimul comunist.