„Vrem ca in trei-patru ani vanzarile online sa reprezinte circa 20% din cifra de afaceri a grupului. Pentru 2008 speram sa ajungem la zece milioane de euro proveniti in urma vanzarilor online”, a spus Simion, adaugand ca platforma de vanzari online va deveni activa la inceputul lui 2008.
Acesta a adaugat ca magazinele care au atat prezenta fizica pe piata de retail cat si online au cel mai mare succes pe piata comertului electronic.
„Avantajele depozitului central, care ca si in cazul Flamingo este comun magazinelor fizice cat si celor online, este ca se poate stoca o mare cantitate de marfa. In acest fel un retailer poate furniza o cantitate mult mai mare de produse comparativ cu magazinele care au doar prezenta online si nu pot beneficia de o cantitate mare de stocuri”, este de parere Simion. Acesta a exemplificat spunand ca magazine din SUA precum Best Buy au un succes foarte mare, tocmai pentru ca este prezent atat online cat si traditional.
Pe de alta parte, acesta a spus ca exista si exceptii importante, cum ar fi Amazon.com care, desi nu are prezenta fizica, inregistreaza afaceri foarte mari doar din online.
„Nu ne este teama de concurenta care devine din ce in ce mai acerba pe segmentul de retail online. Magazinele online, in general, nu au spatiu de depozitare foarte mare, se bazeaza mai ales pe stocul altor retaileri si cand vine comanda de la client, o trimit si ei mai incolo. Cateodata produsul vine la timp, cateodata nu vine la timp, cateodata nu mai vine deloc”, a spus Simion.
„Deocamdata este posibil acest lucru, deoarece piata online din Romania nu este bine dezvoltata. Dar, in momentul in care comenzile vor creste ca volum, atunci se va vedea clar ca un spatiu mare de depozitare, cum avem noi ca firma care activeaza prin magazine fizice, va face diferenta”, este de parere Simion.
Potrivit reprezentantilor companiei, Flamingo International intentioneaza sa devina liderul pietei locale de e-commerce prin lansarea solutiei de vanzari online bazata pe platforma IBM WebSphere Commerce.
„Am cumparat-o `la cheie`, de aici si suma mare investita in aceasta platforma”, a precizat Simion.
Platforma asigura, in acelasi timp interactiunea directa cu clientii si cu alte companii, dar si interactiunea indirecta cu acestia, prin canalele de distributie partenere, permitand chiar implementarea ambelor optiuni in mod simultan.
Alaturi de platforma WebSphere Commerce, Flamingo International va utiliza un program aditional, IBM Sales Center – un software care permite implementarea optiunilor de prezentare a catalogului de produse, de management al comenzilor si al promotiilor, precum si a facilitatilor de merchandising, in scopul acordarii reprezentantilor centrului suportul necesar pentru deservirea clientilor.
Retailul online va deveni pentru Flamingo International o divizie comerciala distincta, iar reprezentantii companiei se asteapta ca aceasta sa fie mai productiva decat cea a oricarui competitor de pe segmentul de retail online din Romania.