Digital4 are o echipa de 6 oameni si un portofoliu de 30 de site-uri ce apartin de publisheri independenti.
Fondatorii noii regii de publicitate nu au oferit amanunte privind numele site-urilor, portofoliul urmand sa fie anuntat „saptamana viitoare”, odata cu lansarea oficiala a noii firme.
„Scopul nostru este sa ajungem cat mai rapid la un portofoliu de 50-60 de site-uri, iar la finalul lui 2011 sa acoperim 10% din audienta si un share apropiat de aceasta valoare din punct de vedere al incasarilor”, a spus Zander.
Pe langa vanzarea de publicitate pe site-uri, Digital4.ro va oferi si consultanta sau creatie pe zona de New Media.
Jucatori din piata se arata insa destul de sceptici in ceea ce priveste sansa lor de a atinge o cota de piata atat de ridicata, intr-un timp relativ scurt.
Mihai Seceleanu, general manager al Internet Corp., este de parere ca, in conditiile in care cota de piata a regiilor de publicitate online este in scadere in general, in Europa, este putin probabil ca noua regie de publicitate online sa aiba succesul urmarit de fondatori.
„Publisherii reusesc sa vanda singuri publicitate pe propriile site-uri, ca urmare regiile de publicitate online pierd cota de piata. Este un trend vizibil si in Europa, in general. Sunt foarte pesimist privind sansele de reusita ale noii regii. Nu e prima oara cand apar jucatori cu genul acesta de asteptari”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Seceleanu.
Calin Rotarus, managing director al agentiei de publicitate online ArboInteractive, subliniaza ca „planul celor doi este unul foarte ambitios. Le urez succes”. Rotarus considera ca ideea infiintarii unei regii de publicitate online este buna insa procentul pe care il doresc cei doi, respectiv 10% din piata, nu este tocmai realist. „Nu iese la matematica”.
Augustin Roman, manager general Intact Interactive si fost coleg cu cei doi, s-a aratat diplomat in declaratii. „Regiile mari au inceput ‘sa se vanda’ singure din ce in ce mai eficient, sa isi creeze propriile departamente de vanzari. Pentru site-urile mici care nu au aceasta forta, un proiect de genul acesta este OK si cred ca pe acest lucru mizeaza Digital4. Uneori insa, pentru site-uri mici nu prea mai ajung bani. Le urez insa mult succes”.
Gabriel Boaca si Magdalena Zander au parasit Intact Interactive la finalul lunii septembrie 2009.
Piata de publicitate online din Romania a scazut pe primul semestru din 2009 cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 25,5 mil. lei (6 mil. euro, la cursul mediu – n.r.), conform unui studiu al IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.