Motivul adus de politicienii francezi, sustinuti de presedintele statului Nicolas Sarkozi, sunt daunele pe care portalurile online le aduc producatorilor de muzica si filme, prin accesul gratuit la astfel de produse fara plata dreptului de autor, a scris BusinessWeek.
„Lumea culturala este nu numai ‘intoarsa cu susul in jos’ dar in mod profund amenintata de dezvoltarea Internetului, si speram ca actiunile noastre sa nu vina prea tarziu”, a declarat producatorul de muzica Patrick Zelnik pentru cotidianul francez Liberation.
Zelnik a condus echipa ce a creat un raport guvernamental, publicat saptamana aceasta, in care se subliniaza ca oamenii ar trebui incurajati sa cumpere carti, muzica si filme, in loc sa le vizualizeze pe gratis pe Internet.
Taxarea cu 1-2% din veniturile din publicitatea online va afecta in mod direct compania Google, care ar putea directiona astfel spre guvernul francez venituri de circa 20 mil. euro pe an.
„Il invit pe ministrul de Finante sa lanseze cat mai repede posibil o analiza cu privire la impozitarea activitatii de publicitate a marilor portaluri si motoare de cautare internationale prezente in Franta. In prezent, aceste companii sunt taxate doar in tarile in care isi au sediul central, desi au o mare cota de piata din segmentul nostru de publicitate”, a declarat joi presedintele francez, Nicolas Sarkozy.
Alte companii ce ar putea fi taxate daca noua lege va intra in vigoare ar putea fi Yahoo, Microsoft si AOL.