Cu toate acestea, studiul privind investiile in publicitatea online (ROADS) va fi realizat, in continuare, de cei de PwC.
Despre toate acestea, dar si despre extinderea asociatiei, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Ioana Anescu, director Executiv al IAB Romania.
DailyBusiness.ro: Avand in vedere ca GfK a devenit membru al IAB, studiile ROADS vor mai fi realizate de PwC?
IAB: Studiul ROADS este si va fi facut in continuare cu PwC, atat pentru ca avem o colaborare excelenta, cat si pentru ca firma este un parteneriat la nivel european. Membershipul GfK nu interfereaza in colaborarea cu cei de la PwC.
DB: Estimati ca in 2012 IAB va mai atrage si alti membri?
IAB: Da. Intentia noastra ca asociatie este sa crestem constant numarul de membri pentru ca asa putem creste si implicarea lor, numarul de proiecte derulate sub egida IAB Romania si reprezentativitatea la nivel de industrie. Pe masura ce vom demara sau accelera proiectele propuse pentru anul acesta sunt convinsa ca tot mai multe companii din domeniu vor gasi beneficii relevante pentru ele in membershipul IAB, fie ca sunt agentii, publisheri sau advertiseri.
BD: In aceste conditii, care va fi evolutia pietei de publicitate online in prima jumatate a lui 2012?
IAB: Avand in vedere ca nu suntem nici macar la jumatatea semestrului 1 al 2012, ma feresc sa fac o estimare a acestui inceput de an.
DB: Cati membri numara in prezent IAB Romania si cum se situeaza fata de organizatiile similare din alte tari?
IAB: In prezent IAB Romania are 52 de membri. Comparativ, IAB Ungaria are 53 de membri , IAB Bulgaria, 25, IAB Croatia, 21, IAB Grecia, 85, iar cele cu state mai vechi din vestul Europei depasesc suta de membri.
BD: Va contribui GfK cu cercetari si studii prevind mediul romanesc digital in calitate de membru al IAB?
IAB: Din punctul de vedere al IAB Romania, noi asa consideram si ne dorim. Asa cum se intampla si in alte tari unde GfK colaboreaza cu IAB-urile locale, intentionam sa punem impreuna bazele unor studii comune, dedicate mediului digital romanesc. Exista o serie de planuri de implementare in Romania a unor cercetari deja derulate in alte tari, cat si idei de derulare a unor proiecte locale.
In replica, Andi Dumitrescu, director general al GfK Romania, a spus ca argumentul cel mai puternic pentru acest parteneriat este preocuparea compamiei pentru dezvoltarea online-ului din Romania.
„Acest lucru se vede in cercetarile dedicate acestui mediu pe care le-am derulat, in instrumentele de research special construite pentru mediul digital pe care le implementam”, a declarat Dumitrescu.
„Vom continua sa realizam astfel de proiecte, sa ne actualizam tool-urile sau sa dezvoltam altele noi care sa ne ajute sa fim in acelasi ritm cu ultimele tendinte din online sau chiar sa le anticipam. Un argument in plus pentru aceasta afiliere este parteneriatul de success pe care Grupul GfK il dezvolta impreuna cu IAB in multe tari din Europa”, a mai spus reprezentantul GfK Romania.