„Practic ne-am atins obiectivele initiale de dublare a vanzarii de la un an la altul. A fost insa un an dificil pe piata online, tinand cont de faptul ca majoritatea celorlalti jucatori nu si-au indeplinit obiectivele planificate si anuntate la inceputul anului”, a spus Ghenea.
Managerul PCFun.ro a adaugat ca a reusit dublarea vanzarilor in luna decembrie 2008 fata de aceeasi perioada a lui 2007.
„Vanzarile in luna decembrie s-au dublat fata de cele din 2007. Noi facusem la inceputul anului 2008 proiectii de crestere cu 125% a afacerilor in luna sarbatorilor, dar a trebuit sa acceptam ca 100% crestere a fost totusi un rezultat foarte bun, mai ales in conditiile particulare ale acestui sezon de Craciun din 2008 (criza financiara si vacantele relativ lungi ale consumatorilor, facilitate de pozitionarea calendaristica a sarbatorilor inainte de weekend-uri)”, a spus Ghenea.
Acesta a subliniat ca dublarea vanzarilor in decembrie a fost posibila datorita „promovarii agresive, inclusiv in presa dar si prin publicitate, investitiilor in magazin dar si din cauza problemelor financiare ale concurentilor nostri„.
Ghenea a reusit in 2008 exitul din compania de tigle VikingProfil generand din aceasta afacere 3 mil. euro, triplu fata de investitia initiala, parte din bani fiind reinvestiti in PCFun.ro.
„Piata a fost sub presiune mai ales in a doua parte a lui 2008, cand neindeplinirea acestor obiective a devenit evidenta pentru mai multe companii de profil, coroborand si cu problemele de profitabilitate si cash-flow negative. Sezonul de Craciun a fost marcat de aceleasi probleme, astfel ca, in conditiile in care si cererea a fost mai scazuta in 2008 decat cea pe care o asteptam in mod traditional de Craciun, nu a fost deloc un sezon de Sarbatori ca de obicei”, a subliniat Ghenea.
„O problema specifica a acestui Craciun, pe langa vizibilitatea sporita a efectelor crizei financare la nivelul consumatorilor, a fost si suprapunerea calendaristica nefericita a zilelor de sarbatoare, deoarece acestea au fost in mijlocul saptamanii (joi-vineri), creand practic niste ‘punti’ de mini-concediu pentru consumatori, ceea ce inseamna vanzari mai scazute in ultimele doua saptamani ale anului si probleme logistice sporite pentru comercianti (cu livrarile/curierii, cu bancile/incasarile)”, a mai spus seful PCFun.ro.
Ghenea a observat ca, fata de sarbatorile din 2007, anul trecut clientii au „migrat decisiv” catre notebook-uri, in defavoarea desktop-urilor.
„Singurele diferente notabile in cazul vanzarilor de IT&C ca si trend au fost legate de schimbarea preferintelor de produs (consumatorii online migrand decisiv in acest sezon de Craciun catre notebook-uri in defavoarea calculatoarelor desktop) si lipsa acelei agitatii extreme tipice din perioada Craciunului anilor trecuti, atunci cand foarte multi consumatori incercau in ultimul moment sa mai cumpere ceva online, chiar atunci cand era deja fizic imposibil sa se mai faca livrari inainte de Craciun sau de Revelion, iar apoi erau nemultumiti ca nu le-au fost livrate produsele in timp pentru a fi puse ‘sub brad”, a conchis Ghenea.
Principalul concurent al PCFun.ro este eMag.ro, liderul pietei, oficialii companiei nefacand pana in prezent nicio declaratie privind veniturile pe 2008, alti jucatori fiind Cel.ro sau PCGarage.ro.