Serviciul va fi testat in urmatoarele saptamani pe YouTube si Google.com, iar advertiserii vor putea contracta acest serviciu incepand cu aprilie. Initial de acest sistem vor beneficia doar o parte dintre advertiserii selectati de Google.
Sistemul foloseste un cookie (fisier text salvat pe calculatorul utilizatorului – n.r.) care urmareste si inregistreaza ce site-uri sunt vizitate de utilizatori. In functie de profilul acestora si timpul petrecut de useri pe ele, Google afiseaza reclame ce i-ar putea interesa.
„De exemplu daca un utilizator este pasionat de calatorii, vizitand des site-uri de turism, Google ar putea sa-i afiseze reclame in consecinta”, au declarat reprezentantii Google. „Consideram ca reclamele sunt o sursa valoroasa de informatii pentru utilizatorii de Internet. Prin afisarea de reclame mai relevante, putem creste de asemenea rata de click pe reclame si deci vanzarile companiilor”, a mai transmis Google.
Organizatiile care se ocupa cu protectia vietii private a utilizatorilor au insa o viziune diferita.
„Google ar putea sa incite populatia in a folosi acest sistem, dar adevarul este ca acest serviciu va urmari fiecare miscare a internautilor, fara sa intereseze daca este ceva privat sau personal”, a declarat Simon Davies, presedinte al Privacy International.
Oficialii Google au replicat: „Google nu va asocia cookie-ul cu site-uri preum cele religioase, cu continut sexual, de sanatate sau cele de servicii financiare. Pe acestea, reclama va aparea ca de obicei”, a declarat un purtator de cuvant al Google.
Sistemul lansat de Google a primit OK-ul oficialilor din cadrul organismului de reglementare Information Commissioner’s Office din Marea Britanie. Acestia au remarcat ca sistemul permite setarea de catre internauti a nivelului de control si a nivelului la care informatiile culese de Google sunt folosite pentru a servi utilizatorilor publicitate targetata.