„Scopul nostru este sa le dam utilizatorilor Google posibilitatea de a afla raspuns la intrebari de tipul „Ce sa fac in continuare?” sau „Ce slujba sa accept?”, a explicat, fara sa dea alte detalii, directorul executiv al companiei, Eric Schmidt, conform The Independent.
Intentiile Google au fost facute publice imediat dupa ce a fost anunta preluarea companiei 23andMe pentru 2 miliarde de lire sterline (2,9 miliarde euro), companie care se ocupa cu studiul geneticii umane. Astfel, genetica s-ar putea dovedi o arma puternica in intelegerea studiului comportamentului utilizatorilor de internet.
Tot anul acesta, Yahoo, concurentul Google, a anuntat propriul program de cercetare – Project Panama – prin care sunt monitorizati vizitatorii site-urilor sale pentru a construi un profil al intereselor acestora.
Cei care militeaza pentru protectia datelor personale sunt ingrijorati si considera ca aceasta urmarire sofisticata si adunarea acestor informatii intr-o baza de date uriasa reprezinta o amenintare pentru drepturile civile.
Aceaste ingrijorari au fost alimentate de achizitionarea de catre Google a DoubleClick, companie care poate construi imaginea detaliata a comportamentului cuiva prin intermediul cautarilor cele mai frecvente pe care acesta le face si cu ajutorul informatiilor pe care le obtine cu ajutorul unui soft instalat pe calculatoarele utilizatorilor pentru a urmari ce site-uri viziteaza acestia.
Google a anuntat insa ca intentioneaza sa stabileasca o anumita perioada de timp in care sa fie pastrate informatiile personale, dupa care ele sa fie distruse, durata acesteia urmand sa fie facuta publica in curand. Conform unor speculatii, perioada ar putea fi 2 ani.
Ross Anderson, profesor la Univestitatea Cambridge, a atras atentia asupra dificultatii utilizatorilor de internet de a renunta la acest motor de cautare din cauza interdependentei care exista intre serviciile Google, cum sunt de exemplu iGoogle, Gmail si YouTube.
Google a fost lansat in 1998 si a devenit in scurt timp cel mai eficient motor de cautare. Acum insa, Google este acuzat tot mai des de faptul ca „vrea sa stie totul” – toate informatiile de pe paginile de internet, dar si totul despre utilizatorii de calculator.