Desi nici unul dintre rivalii Google nu a depus o atentionare formala in Statele Unite sau in Europa, zvonuri de nemultumire se fac auzite, tinand cont ca odata cu incheierea achizitiei, Google ar putea deveni distribuitorul a 80% din reclamele distribuite in internet, sustin surse citate de Reuters.
Google a anuntat vineri ca va achizitiona DoubleClick pentru 3,1 miliarde de dolari (2,29 miliarde euro), iar compania Microsoft se aratase de asemenea interesata de cursa pentru achizitia companiei. Intr-o declaratie de duminica, consilierul general al Microsoft, Brad Smith, a cerut institutiilor de reglementare sa acorde o atentie sporita acestei achizitii.
„Aceasta achizitie ridica probleme serioase in ceea ce priveste competitia si datele personale, intrucat ofera companiei Google un control fara precedent in livrarea de publicitate online si astfel acces la un numar urias de informatii despre consumatori, dorintele si preferintele acestora, urmarind fiecare miscare a internautilor in spatiul virtual”, a declarat Smith. „Noi consideram ca aceasta fuziune merita o atenta cercetare si validare, pentru ca autoritatile de reglementare sa asigure competitivitatea pietei de advertising online”.
Deocamdata Google nu a avut nici o reactie la aceasta declaratie.
Google preia DoubleClick de la firma cu capital privat Hellman & Friedman, care a cumparat la randul ei DoubleClick acum doi ani, pentru 1,1 miliarde de dolari. Achizitia va fi supusa aprobarii autoritatilor de reglementare. David Drummond, vicepresedintele dezvoltarii de corporatie al Google a declarat, conform Reuters, ca este convins ca reglementarile antitrust vor aproba achizitia.
Achizitia DoubleClick este cea mai mare din istoria Google, care a cumparat YouTube pentru 1,76 miliarde de dolari (1,33 miliarde de euro) in noiembrie anul trecut.
Google isi creste dominanta
Conform analistilor de piata de la Hitwise, in luna martie 2007, Google detinea 64% din piata de advertising online, fata de procentul de 58% inregistrat acum un an. Cota de piata a MSN a scazut de la 13% la 9%, iar Yahoo a inregistrat o crestere de la 21% pana la 22%.
Dominanta Google este atat de mare si in continua expansiune incat unii analisti considera ca MSN si Yahoo si-ar rezolva multe probleme daca ar fuziona, printr-o achizitie a Yahoo de catre Microsoft.
„Yahoo ar fi partenerul logic pentru Microsoft” sustine Scott Kessler, analist la Standard & Poor’s.
In prezent, o actiune Yahoo! valoreaza circa 31 de dolari, fata de perioada de inceput a anului in curs, cand o actiune valora 25 de dolari. Chiar si asa schimbarea este practic infima fata de pretul de 31,13 dolari al unei actiuni Yahoo! inregistrat in data de 13 aprilie 2006.
Vineri, o actiune Google valora 466,29, in crestere fata de pretul de 460,48 dolari inregistrat la inceputul anului curent, in conditiile in care in aprilie 2006, titlurile Google se vindeau cu 402,16 dolari.