Google ofera deja clientilor o versiune a popularului motor de cautare, adaptat pentru telefoanele mobile, compania urmarind sa dezvolte un portal special unde utilizatorii pot gasi si descarca continut media, au spus oficiali ai Google.
Cu noul sistem, utilizatori vor putea cauta, de exemplu, o melodie, ulterior pe ecranul telefonului mobil aparand o lista de link-uri catre providerii de unde se poate cumpara aceasta. Cu timpul, analistii spun ca Google va incepe sa realizeze venituri si de la companii interesate de o plasare mai buna in lista rezultatelor afisate pe mobilul utilizatorului.
Din cauza unor dificultati de adaptare a serviciului pentru telefoanele mobile, oficialii Google au spus ca nu se stie inca exact momentul cand se va lansa serviciul.
Planurile Google de a vinde continut media pe telefoanele mobile ar putea afecta serios veniturile operatorilor de telefonie, intrucat companii precum AT&T sau Verizon Wireless au dezvoltat deja portaluri specializate de unde abonatii pot downloada continut.
Serviciul ce urmeaza a fi oferit de Google va intra in concurenta directa cu portalurile create de operatorii de telefonie mobila pentru abonatii lor.
Vanzarile globale de muzica, clipuri video, tonuri de apel si alte produse media pentru telefoanele mobile au atins anul trecut o valoare de 27,4 mld.$ (17,9 mld. euro). Pana in 2011 se estimeaza o crestere pana la 59,3 mld, conform companiei de cercetare in domeniul tehnologic Yankee Group.
Alte companii care activeaza pe Web au facut de asemenea pasi importanti pentru a-si extinde activitatea pe telefoanele mobile. Astfel, Yahoo a anuntat in iunie un parteneriat cu grupul Vodafone pentru a afisa pe telefoanele mobile bannere publicitare ale companiilor interesate de aceasta forma de reclama.
Companii precum Google sau Yahoo urmaresc in mod special venituri din publicitate de pe telefonul mobil. Desi acestea sunt inca destul de mici, cresc foarte mult de la an la an, companiile fiind din ce in ce mai interesate de aceasta forma de advertising, spun analistii.