„Pentru noi este un imperativ moral sa sprijinim publicatiile sa realizeze o tranzitie de succes de pe print pe online”, a declarat Schmidt intr-o conferinta organizata miercuri la San Francisco.
Fara a oferi informatii exacte despre cum va ajuta DoubleClick publisherii de ziare sa realizeze venituri suplimentare din publicitate online, directorul executiv al Google s-a aratat foarte sigur de posibilitatea acestora de a genera „venituri importante” de pe Internet, conform AFP.
Cu toate acestea, Schmidt a fost de acord ca afacerile generate din publicitatea online probabil nu se vor ridica, cel putin deocamdata, la nivelul celor pe care ziarele le-au realizat, la nivel istoric, din publicitatea pe print.
Trecerea de la print la online a lovit puternic in veniturile multor publicatii majore, care au fost nevoite sa renunte la un numar mare de angajati si sa incerce sa realizeze o trecere cat mai usoara de la presa scrisa pe hartie la online. Bugetele de advertising au inceput de asemenea sa fie mutate de la media traditionala in directia online-ului. Publicatiile si-au redus costurile, pe masura ce veniturile din advertising au inceput sa scada.
Anul trecut, veniturile din publicitate realizate de publicatiile din SUA au scazut cu 8%, pana la 45,4 mld. $, conform Asociatiei Ziarelor din America.
In paralel, veniturile Google au crescut anul trecut cu 56%, pana la 16,6 mld.$, compania ce detine cel mai mare motor de cautare distantandu-se astfel si mai mult de concurenta.
Google a obtinut in martie aprobarea neconditionata a Comisiei Europene (CE) pentru preluarea companiei de publicitate pe Internet DoubleClick pentru 3,1 mld. $.
Publicitatea pe terminale mobile si YouTube, oportunitati majore
In alta ordine de idei, Schmidt a reiterat faptul ca publicitatea pe telefoane mobile va deveni, in viitorul nu foarte indepartat, principala sursa de profit pentru Google. Compania spera sa se pozitioneze ca unul dintre jucatorii principali pe aceasta piata, odata cu lansarea pachetelor de software pentru terminale mobile Android in a doua jumatate a lui 2008.
In prezent, cele mai mari venituri din advertising pe terminale mobile au fost generate de pe terminalele iPhone ale companiei Apple.
De asemenea, directorul executiv al Google a subliniat ca urmareste sa transforme si YouTube, cel mai mare portal cu continut video generat de utilizatori, intr-o „masina de facut bani”, pe masura ce compania va dezvalui in 2009 mai multe forme de advertising pe acest portal.
In prezent, traficul video generat de YouTube ocupa cea mai mare parte a retelelor si serverelor Google. Dar Schmidt a spus ca acest lucru nu este neaparat rau, deoarece YouTube ar putea deveni „o intreaga industrie, separata de orice altceva ce face Google”.
„Inca nu stim foarte sigur cum vom obtine sume mari de bani din YouTube. Dar este evident ca trebuie sa ne concentram mai mult pe monetizarea portalului”, a spus Schmidt.
Optimismul sau se bazeaza pe doi factori principali. „Stim ca oamenii intra pe YouTube si avem si ne permitem si luxul de a astepta cat trebuie pentru a gasi solutia perfecta de a scoate bani din portal”, a spus Schmidt.
Google, sau linia subtire dintre „bine” si „rau”
„Scopul principal al Google nu este de a genera venituri din absolut orice, fie ele bannere publicitare, reclame pe motorul de cautare, videoclipuri online sau reclame pe terminale mobile. Scopul companiei este acela de a schimba lumea. Cand ne gandim sa lansam un produs nou, ne gandim in primul rand la ce probleme si ce nevoie are omenirea”, a subliniat Schmidt.
De asemenea, directorul executiv al companiei a subliniat ca Google, prin Google.org, sprijina cercetarile in domeniul energiei reciclabile, cercetarile in domeniul prevenirii raspandirii anumitor boli sau promovarea transparentei la nivel guvernamental.
Cu toate acestea, compania se confrunta cu din ce in ce mai multe proteste la nivel global, oamenii considerand ca Google incepe sa semene din ce in ce mai mult cu Microsoft, in perioada in care compania producatoare de software detinea monopol absolut.
De asemenea, Google se confrunta cu proteste din partea activistilor pentru drepturile omului deoarece compania face afaceri in China comunista, precum si proteste ca urmare a faptului ca Google stocheaza date despre utilizatori, multi considerand ca astfel compania incalca dreptul la intimitate.