In data de 27 septembrie 1998, Larry Page si Serghey Brin
au pust bazele motorului de cautare. Cei doi sunt doctoranzi ai Universitatii
Standford.
Cei doi s-au intalnit prima data la Universitatea
Standford, in 1995, iar un an mai tarziu au inceput colaborarea in vederea
dezvoltarii unui motor de cautare, denumit BackRub. In 1997, Larry si Sergey
decid ca motorul lor de cautare are nevoie de un nou nume si se hotarasc sa il
boteze Google.
De asemenea, Page si Brin au fost declarati cei mai mari
miliardari din internet, iar Google se afla printre primele pozitii in topul
celor mai valoroase branduri din lume, cu o valoare de 43 de miliarde de dolari,
conform realitatea.net.
Motorul de cautare online Google si-a modificat usor logoul, in aceasta luna, pastrand culorile
albastru, rosu, galben si verde, insa in nuante mai pale si renuntand la
efectul de relief. Schimbarea nu
este una revolutionara si are loc dupa ce rivalul sau grupul de internet Yahoo!
a facut acelasi lucru, la inceputul lunii septembrie. Tot la inceputul lunii
septembrie, mici modificari au fost operate la nivel de interfata asupra
motorului de cautare Bing al Microsoft.
Modificarea logoului Google a fost anuntata discret pe
blogul oficial al motorului de cautare american, alaturi de mici schimbari in
bara de navigare neagra din partea superioara a ecranului: „Paleta de
culori a devenit mai subtila, la fel si literele logoului Google”.
Un purtator de cuvant al Google a declarat ca modificari
similare vor fi operate „treptat” si la celelalte produse ale
companiei. Nu toti utilizatorii pot vedea noul design al logoului, noua interfata
urmand sa devina activa pentru toti userii Google in urmatoarele saptamani.
Google nu si-a mai modificat logoul principal din 2010. In
schimb, Google sarbatoreste diverse personalitati marcante din lume si momente
care au schimbat istoria prin logouri speciale – animate, interactive etc. –
numite „doodle”
Profitul grupului american Google a crescut cu 16% in
trimestrul al doilea, la 3,23 miliarde de dolari, dar actiunile au scazut cu
pana la 5,7% pe piata americana dupa anuntarea datelor, intrucat acestea s-au
situat sub asteptarile analistilor. La declinul actiunilor a contribuit si
anuntul Google ca va „continua sa faca investitii semnificative”.
Veniturile, mai putin costurile de achizitie de trafic,
au crescut de la 9,61 miliarde de dolari in trimestrul al doilea al anului
fiscal anterior la 11,1 miliarde de dolari. Analistii se asteptau la venituri
de 11,3 miliarde de dolari.
Citeste si: Google 2012- Care au fost cele mai populare
cautari ale romanilor