Aceasta lansare marcheaza cea mai ambitioasa mutare a gigantului online pentru a produce profit prin publicitatea asociata videoclipurilor disponibile pe cel mai mare site cu continut video din lume. Lansarea vine la 18 luni dupa ce Google a achizitionat YouTube.
Reclamele vor fi selectate in functie de continutul videoclipurilor si a paginilor pe care acestea ruleaza.
Companiile care vor dori sa-si faca reclama prin acest sistem vor plati pentru mesajele care vor aparea in interiorul videoclipurilor disponibile online.
Reclamele vor fi de doua tipuri – sub forma de bannere, care vor rula in pagina care contine videoclipul, si reclame „suprapuse”, care vor fi inserate peste videoclipuri pe masura ce sunt vizionate.
Google este compania numarul unu pe plan mondial in serviciile de cautare pe Internet. Reteaua sa de publicitate online a totalizat 23,7% din totalul de 7,3 mld. dolari cheltuiti in ultimul trimestru pe publicitate in Statele Unite, conform unui raport IDC.
Publicitatea inserata in videoclipuri va fi sustinuta de parteneri ai Google, cum ar fi retelele online de videoclipuri YuMe si Brightcove.