Liderul cautarilor pe Internet ofera astfel advertiserilor si agentiilor lor un program de masurare a audientelor. Google considera ca datele suplimentare despre publicul tinta al advertiserilor va aduce acestora din urma mult mai mult succes.
Un purtator de cuvant al companiei a declarat ca Google va oferi informatii suplimentare despre acest program marti.
Google va intra astfel in competitie directa cu companii consacrate de masurare a audientelor de pe Internet, doua dintre cele mai mari fiind comScore si Nielsen Media.
Actiunile comScore au scazut dupa anuntul facut de Google cu 6,1%, echivalentul a 1,69 $, pana la o valoare de 26 $/actiune.
Companiile ce masoara audienta de pe Internet se bazeaza in special pe sondaje de opinie pentru a estima comportamentul si preferintele internautilor. Acest fel de masurare s-a confruntat cu mai multe critici din partea advertiserilor, care gasesc deseori inexacte aceste masuratori.
Masuratorile oferite de Google se vor baza strict pe informatii si date colectate direct de pe servere.