„In mediul de afaceri actual, unde multe companii s-au prabusit, marca a devenit si mai importanta, pentru ca ea poate contribui la sustinerea companiilor in vremuri dificile”, a spus Joanna Seddon, presedintele Millward Brown Optimor – compania de audit care a realizat clasamentul.
„Cei care vor continua sa investeasca in marca vor fi mai bine pozitionati cand situatia economica se va imbunatati, decat cei care au redus cheltuielile”, a adaugat Seddon.
Google se afla, pentru al treilea an la rand, pe primul loc in topul BrandZ, cu o crestere de 16% fata de anul trecut. Tot cu 16% a crescut si valoarea estimata a marcii Coca-Cola, in timp ce Microsoft a urcat cu 8%.
Topul include cele mai valoroase 100 de marci din lume, a caror valoare totala este estimata la 1.950 de miliarde de dolari, conform studiilor efectuate de cei de la Millward Brown.
Potrivit informatiilor centralizate in acest clasament, cea mai mare crestere o are categoria operatorilor de telefonie mobila (28%), urmata de bauturile racoritoare, cafea, fast-food, bere si produse de lux, in vreme ce scaderile cele mai importante se inregistreaza la autoturisme (-22%) si asigurari (-48%).
BrandZ Top 100 a fost realizat, in 2009, pentru al patrulea an la rand. La alcatuirea clasamentului, Millward Brown Optimor ia in considerare atat datele si evidentele financiare ale companiilor, cat si studiile efectuate pe consumatorii persoane fizice si persoane juridice.