Google a anuntat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca are disponibili cel putin 4,6 mld. $ (3,33 mld. euro) in cadrul unei licitatii de frecvente radio din Statele Unite.
In loc sa foloseasca spectrul de frecvente pentru a-si dezvolta propria retea de telefonie mobila, este mult mai probabil ca Google sa apeleze la operatorii deja existenti pe piata, a declarat Chris Sacca, seful departamentului de proiecte speciale.
„Sunt multe companii mici cu care ne-ar placea sa colaboram in acest sens”, a spus Sacca. El nu a specificat insa nume exacte.
Parteneriatul cu operatori de telefonie mobila ar putea promova tehnologiile Google in materie de publicitate si cautare pe telefonul mobil, strategie asemanatoare cu ceea ce a realizat Intel, companie care desemneaza, prin parteneriate, alte grupuri pentru a promova microprocesoarele Intel.
Dupa ce a invins Yahoo! si Microsoft Corp., Google ar putea deveni o amenintare pentru operatorii de telefonie mobila ce activeaza in SUA, si in special cei mai mari, AT&T si Verizon, a spus Daniel Briere, director executiv la compania de cercetare si consultanta TeleChoice din Connecticut.
„Google are banii, reputatia pe Wall Street si simpatia oamenilor. Toti operatorii de telefonie mobila ar trebui sa se teama de o intrare a acestora pe aceasta piata”, a spus Briere.
Oficialii Google au anuntat ca vor participa la licitatie doar daca autoritatile federale din SUA vor adopta o serie de reglementari, care sunt respinse ferm de operatorii telecom existenti.
Una dintre cele mai importante cereri ale oficialilor Google este aceea ca operatorii care vor castiga frecventele wireless sa fie obligati sa ofere acces „pe baza unor termeni comerciali nediscriminatorii” la propria retea. Adoptarea unei asemenea prevederi ar permite oricarui client al altui operator de telefonie mobila sa functioneze pe baza retelei Google, de exemplu, fapt care ar duce la sporirea competitiei.
Oficialii celui mai mare motor de cautare din lume au declarat ca vor promova conceputul de „piata wireless deschisa”, astfel incat consumatorii care achizitioneaza un mobil ar trebui sa aiba posibilitatea de a-si alege fara restrictii operatorul de telefonie, precum si aplicatiile software pe care le doresc instalate pe aparat, in acest sens fiind formulate si conditiile puse de Google pentru a participa la licitatie.
Alegerea de a licita pentru undele wireless a fost umbrita, pe Wall Street, de dezamagirea provocata de rezultatele Google pe al doilea trimestru, publicate joi, care au fost afectate de o runda costisitoare de angajari, motiv pentru care actiunile Google s-au depreciat vineri cu 5,2%, pana la 520,12 dolari.