Topul a fost stabilit pe baza a 65 de criterii, iar scorul maxim pe care il putea obtine un brand era de 10 puncte.
Printre criterii s-au numarat prezenta si fidelitatea consumatorului exprimate prin intermediul retelelor sociale de tip Twitter, Facebook sau YouTube, numarul vizitatorilor unici pe blogurile companiilor, precum si o analiza a site-urilor acestora.
Cel mai mare scor l-a obtinut Google (7,99). Doar Disney si Intel au obtinut un punctaj mai mare de 5, iar McDonald’s a bifat cea mai slaba performanta (3,4)
„Brandurile stiu ca au nevoie sa comunice cu consumatorii prin intermediul noilor canale media. Inteactiunea de acest gen este un pas catre marketingul prin intermediul retelelor care pune accentul pe audienta, si nu pe target, pe dialog si nu pe tipat, si care contruieste o relatie bazata pe incredere care dureaza. Connected Brands Scorecard are rolul de a ajuta brandurile sa cuantifice relatia pe care o au consumatorii online”, a declarat Adam Lavelle, directorul in cadrul iCrossing, companie care a participat la studiu.
Topul complet
1 Google
2 Disney
3 Intel
4 Microsoft
5 Coca-Cola
6 IBM
7 Toyota
8 GE
9 Nokia
10McDonalds