Google a inregistrat la finele lunii octombrie o crestere globala a cotei de piata cu 3,17 puncte procentuale comparat cu aceeasi perioada a lui 2006. La nivel global, pe locul doi s-a situat in aceeasi perioada Yahoo, cu o cota de 14%, locul trei fiind ocupat de motorul de cautare chinez Baidu, cu o cota de 5%. Locul patru este ocupat de motorul de cautare MSN al Microsoft, cu o cota de piata mondiala de circa 3,5%.
Google a continuat in 2007 sa incheie contracte cu cele mai mari portaluri sociale, convingandu-le pe cele mai mari, cu exceptia Facebook, sa foloseasca setul sau de standarde in ceea ce priveste interfata aplicatiilor („API standards” – n.r.). Acest lucru ofera Google suprematie atat in ceea ce priveste motoarele de cautare online cat si pe segmentul cautarilor din cadrul retelelor sociale, adica cele mai populare doua activitati de pe web, conform presei internationale.
Analistii internationali estimeaza ca daca Google a reusit ca in 2007 sa atinga o cota de piata de 90% in Franta, acest lucru este posibil sa se intample si in alte tari. In SUA, Google inregistra la finele lui octombrie o cota de piata pe segmentul de cautari online de 63,55%, in crestere cu 2,62%. Yahoo si-a pastrat relativ stabila cota de piata fata de 2006, cu 22%.
Cele circa 65 de procente de cota de piata pe care Google le detine in SUA in prezent genereaza companiei venituri trimestriale de 22 mil.$, sau 86 mil.$ anual. Pe masura ce algoritmul de cautare al Google va deveni mai eficient, compania isi va creste veniturile pe punct procentual adaugat la cota de piata, sunt de parere analistii.
Compania rivala Yahoo stagneaza in SUA, in jurul procentului de 22% cota de piata, in timp ce in Franta, desi a avut un avans de cinci ani in fata rivalului Google, la finele lui octombrie compania inregistra o cota de doar 3%. Analistii sunt de parere ca acest rezultat este unul foarte slab pentru Yahoo, avand in vedere ca jumatate din profitul Yahoo provine din cautarile online.
Microsoft a inregistrat o scadere de 3 puncte procentuale pe piata din SUA in ceea ce priveste cautarile online, ajungand astfel la o cota de piata de 7% la finele lunii octombrie. Avand in vedere sutele de milioane de dolari pe care compania producatoare de software le-a investit in ultimii ani pentru a isi imbunatati motorul de cautare, rezultatul este unul, de asemenea, foarte slab pentru Microsoft. Analistii estimeaza, bazandu-se pe trendul din ultimii ani pe care l-a inregistrat segmentul de cautari al Microsoft, ca MSN va continua sa piarda cota de piata in SUA.
ComScore a realizat in august un studiu din care reiese ca in acea luna, mai mult de 750 de milioane de persoane cu varste mai mari de 15 ani (95% din internauti la nivel mondial) au realizat 61 mld. de cautari online. Acest lucru inseamna ca un utilizator a folosit un motor de cautare in medie de 80 de ori pe luna.
Zona Asia-Pacific, care include tari precum China, Japonia si India, a inregistrat cele mai multe cautari, de 20,3 mld, realizate de 258 milioane de internauti. Europa s-a clasat pe locul doi, cu un numar de 18 mld. de cautari la un numar de 210 milioane internauti. America de Nord ocupa locul trei, cu un numar de 16 mld. de cautari la 206 milioane de internauti.
Orientul Mijlociu si Africa sunt cel mai putin dezvoltate regiuni din acest punct de vedere, cu doar 2 mld. de cautari in luna august la un numar de 30 de milioane de persoane care au folosit Internetul in acea perioada.
Site-urile operate de Google au fost folosite pentru 37,1 mld. de cautari. Din totalul acestora, 31 mld. au provenit din accesul la motorul principal de cautare al companiei, in timp ce 5 mld. au fost cautari in cadrul YouTube.com. Site-urile Yahoo au fost folosite pentru 8,5 mld. de cautari, in timp ce Baidu.com, lider pe piata din China, a fost folosit pentru 3,2 mld. cautari.