- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Google: Speram sa incheiem un parteneriat de lunga durata cu Yahoo

09 May, 12:00 • Redactia DailyBusiness
Directorii executivi ai Google si-au exprimat joi speranta ca vor reusi sa incheie un parteneriat de lunga durata cu Yahoo pe segmentul de publicitate online, parteneriat care ar scadea dramatic sansa ca Microsoft sa reinceapa incercarile de preluare a companiei Yahoo.
Google: Speram sa incheiem un parteneriat de lunga durata cu Yahoo

In aprilie, compania Yahoo a anuntat incheierea unui parteneriat cu rivalul Google, prin care aceasta din urma va putea folosi o parte din spatiul publicitar al Yahoo pentru o perioada de doua saptamani.

„Am discutat cu cei de la Yahoo si suntem foarte incantati sa lucram cu ei. Impartim multe valori comune cu Yahoo”, a declarat joi Sergey Brin, cofondator al companiei ce detine cel mai mare motor de cautare din lume.

Nici Brin si nici directorul executiv Google, Eric Schmidt, nu au precizat insa cat vor dura negocierile cu Yahoo, a scris CNNMoney.com

In urma parteneriatului de scurta durata cu Yahoo, s-a dovedit ca tehnologia Google selecteaza anunturi mai bine targetate si mai profitabile, spun analistii, care observa ca o alianta de lunga durata intre Yahoo si Google ar putea opri definitiv Microsoft de la a incerca sa preia compania Yahoo.

„Consideram ca fiecare companie are dreptul sa-si aleaga destinul”, a declarat Brin. „Nu am incercat sa impiedicam Microsoft sa preia Yahoo. Pur si simplu am vrut ca aceasta companie sa aiba mai multe optiuni”, a mai spus cofondatorul Google.

De cealalta parte insa, Schmidt a declarat ca a dorit sa tina departe Yahoo de Microsoft, intrucat considera ca o potentiala achizitie a Yahoo de catre cel mai mare producator de software din lume ar putea duce la abuzuri din partea Microsoft.

In mod evident, suntem foarte fericiti ca tranzactia Microsoft-Yahoo nu va avea loc„, a declarat Schmidt. Acesta a descris relatiile actuale dintre Google si Yahoo ca fiind „foarte-foarte prietenoase”.

Google si Yahoo detin impreuna peste 80% din advertising-ul pe motoarele de cautare din SUA. Un parteneriat intre cele doua companii ar putea starni controverse puternice legate de reglementarile antitrust.

Urmărește Daily Business pe Google News