In locul unui astfel de site, este necesar un portal care sa ia aminte la schimbarile de pe piata si sa se muleze pe acestea, sau chiar sa le anticipeze, afirma reprezentantul celei mai mari companii online din lume.
„Milionul de vizitatori ai unui site lansat recent si colorat frumos se poate transforma in cateva mii de vizitatori in luna urmatoare, daca firma detinatoare nu angajeaza manageri de IT, care sa faca fata competitiei, sa creeze un site cat mai interactiv si sa faca fata continuelor schimbari de pe piata online din lume”, a declarat Merrill, principalul „om de IT” al gigantului Google, citat de PCWorld.
Acesta a adaugat ca una dintre cheile succesului unui site este sa discuti cu vizitatorii tot timpul, chiar si indirect, sa le acorzi o atentie cat mai directa, personala, acestia sa fie atrasi catre portal, nu portalul sa incerce sa ii atraga.
Merrill a precizat ca piata advertising-ului online este intr-o continua tranzitie, transformare, portalurile trebuind sa se alinieze acestor schimbari pentru a face fata concurentei din ce in ce mai acerbe.
„Un portal nu trebuie sa se ‘lipeasca’ pe termen nedefinit de o lume a publicitatii online care aproape a disparut. Trebuie sa-si schimbe continuu infatisarea, sa fie interactiv”, a spus oficialul Google.
„Lumea online-ului s-a schimbat fata de acum un an, sau chiar cateva luni. Trebuie sa redesenam totul, sa renuntam la conceptiile invechite, nu trebuie sa privim tehnologia ca acum un an”, a continuat IT managerul de la Google.
DiscoverPirateIsland.com, portal oferit ca exemplu de reusita
Merrill a oferit ca exemplu de site care a reusit sa se ridice la nivelul asteptarilor utilizatorilor portalul creat de Walt Disney in colaborare cu Google, DiscoverPirateIsland.com. Acesta a fost creat dupa primul episod din filmul Pirates of the Caribbean, cu Johnny Depp intr-unul dintre rolurile principale.
„Disney a decis ca, in loc sa promoveze urmatoarele doua filme din serie prin banere publicitare banale, mai bine creaza o lume interactiva a piratilor, care poate fi explorata, vizualizata, aproape atinsa”, a explicat IT managerul Google. El a adaugat ca ceea ce a atras cel mai mult la acest portal a fost sentimentul ca utilizatorii participa la o aventura, impreuna cu personajele din film.
„Utilizatorii pot lasa de exemplu mesaje pentru capitanul Jack, din film, pe site. Ce reprezinta acest portal, de fapt? Este o forma de publicitate, dar nu una clasica, ci una in continua miscare, in continua dezvoltare”, a continuat Douglas Merrill. Portalul se foloseste de programul Google Earth.