Operatorul celui mai folosit motor de cautare din lume si China Telecom, cel mai mare furnizor de servicii internet din China, au incheiat o intelegere pentru a imparti veniturile provenite din reclamele online, au declarat oficialii Google marti, fara a da detalii financiare asupra contractului.
Acesta este cel de-al treilea parteneriat incheiat de Google cu un operator telecom chinez in ultimul an.
Vanzarile de publicitate online in China ar putea creste pana la 3,1 miliarde de dolari (2,28 miliarde de euro) pana in 2011, de la nivelul de 420 de milioane de dolari (309 milioane euro) inregistrat in 2005, estimeaza Credit Suisse Group.
Compania Baidu detinea 58% din piata de internet chineza in al patrulea trimestru financiar, fata de ponderea de 17% detinuta de Google si cota de 13% a Yahoo, conform cercetarilor Analysys.
Yahoo si eBay Inc. au incercat de asemenea sa ocupe pozitii importante in piata de internet chineza. In 2005, Yahoo a incheiat un parteneriat cu Alibaba.com, cel mai mare retailer online al Chinei, iar eBay a incheiat un parteneriat cu miliardarul Li Ka-shing care detine Tom Online Inc. anul trecut.
China este cea de-a doua piata de internet a lumii dupa numarul de utilizatori si detinea un numar de 137 de milioane de utilizatori de internet la sfarsitul anului trecut, conform datelor furnizate de China Internet Network Information Center, o agentie guvernamentala care licentiaza domeniile virtuale.