- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Google vede criza economica din SUA in ritmul de evolutie a click-urilor pe reclame

28 Mar, 14:07 • Redactia DailyBusiness
Rata de crestere a click-urilor platite pe site-urile Google a incetinit in SUA in februarie, crescand fata de anul trecut cu doar 3,1%, dupa ce au inregistrat o scadere de 0,3% in ianuarie fata de aceeasi perioada a anului precedent, conform unui raport al companiei de cercetare online comScore citat de CNN Money.
Google vede criza economica din SUA in ritmul de evolutie a click-urilor pe reclame

Conform comScore, Google resimte efectele scaderii economice accentuate din State.

Raportul a dus la o scadere a valorii actiunilor Google in ziua de joi, cu 3,1%, pana la o valoare de 444,08$ pe actiune.

Actiunile Google s-au devalorizat cu 41% din noiembrie 2007, cand valoarea lor a inregistrat un maxim de 747$.

„Cifrele oferite de comScore sunt in general foarte precise, dar acestea ignora restul lumii. SUA nu este statul care trebuie luat ca punct de referinta, mai ales in aceasta perioada de scadere economica. Sunt alte tari din Europa si Asia mai ales care inregistreaza cresteri economice mult mai importante, iar rezultatele inregistrate de Google in acele regiuni sigur sunt mai bune”, este de parere David Garrity, analist al companiei de cercetare Dinosaur Securities.

In al patrulea trimestru din 2007, Google a raportat venituri de 2,32 mld.$ din afara SUA, reprezentand 48% din veniturile totale ale companiei.

„Pe de alta parte, daca datele oferite de comScore sunt precise si prezinta un trend pentru primele trei luni ale lui 2007, Google s-ar putea confrunta cu unele probleme”, a continuat analistul David Garrity.

Pe langa click-urile platite, Google a inregistrat scaderi si pe alte segmente in decursul lunii februarie. Totalul de cautari efectuate in SUA prin Google au scazut la 5,8 mil. fata de 6,1 mil. in luna precedenta, cu 5%.

Yahoo si Microsoft, principalii concurenti ai Google, au resimtit la randul lor efectele scaderii economice, conform datelor comScore. Astfel, cautarile efectuate prin motoarele acestor companii au scazut cu 7%, respectiv 8%.

Google ramane in continuare principalul jucator din SUA pe piata cautarilor. In luna februarie cota de piata a companiei a fost de 59,2%, in crestere fata de 58,5% in ianuarie, conform comScore.

Urmărește Daily Business pe Google News