Anuntul survine stirii ca Interpublic Group of Cos. a cumparat o parte din firma Reprise Media (jucator pe aceeasi piata), precum si faptului ca Aegis Group a desemnat un manger care sa se ocupe cu dezvoltarea globala a respectivului segment de afaceri.
Group M va crea agentia de marketing cu ajutorul companiei specializata pe cautare sponsorizata Outrider, pe care Group M a achizitionat-o in 2001, si care acum va oferi date catre toate retelele Group M.
In 2006, cautarea sponsorizata a retinut 42,5% din totalul banilor alocati publicitatii online, iar acest procent va ramane stabil pe o perioada de patru ani, conform studiului realizat de compania de statistica business eMarketer. Ca urmare a acestei stabilitati, companiile media sunt din ce in ce mai motivate in a-si crea o nisa comfortabila in reteaua de marketing, mai ales la nivel global.
Oficiali ai Group M vor numi specialisti in cautarea sponsorizata, in cadrul fiecareia dintre agentiile companiei, care vor raporta directorului executiv al Outrider, Chris Copeland. Scopul final este sa integreze cautarea sponsorizata astfel incat sa se preteze ofertelor fiecarei agentii ale grupului, a spus directorul executiv al Group M, Rob Norman.
La nivel global, Norman a spus ca va crea motoare de cautare sponsorizata, specializate pentru fiecare piata in care opereaza reteaua WPP.