„Acest studiu este realizat anual la nivel global, rezultatele fiind folosite pentru a estima evolutia pietei in anul urmator”, a spus pentru DailyBusiness Bogdan Prajisteanu, director la Mediaedge:cia, care este parte a GroupM.
Valoarea totala a pietei autohtone de media (TV, radio, ziare, reviste, Internet si outdoor media) in 2008 se va situa in jurul cifrei de 667 mil. euro.
Cea mai mare piata media va ramane si in 2008 televiziunea (69,6%), in timp ce Internetul va acoperi doar 2,2% din piata anul acesta, in crestere cu 0,4 puncte procentuale fata de 2007.
Cheltuielile in domeniul online vor totaliza 10% din sumele cheltuite pentru media la nivel mondial.
GroupM estimeaza ca investitiile in piata mondiala de media vor creste in 2008 cu 6,8%, pana la nivelul de 324 mld. euro.
Cheltuielile pentru publicitate vor creste in perioada Jocurilor Olimpice de la Beijing, a Campionatului European de Fotbal si a alegerilor din Statele Unite.
Informatiile au fost publicate initial pe blog-ul personalal lui Marius Pahomi.