Afacerile companiei au crescut in al treilea trimestru cu 41%, pana la 3,26 mld. $. Atat profitul cat si cifra de afaceri a companiei pe al treilea trimestru au depasit estimarile analistilor de pe Wall Street.
Vanzarile in trimestrul trei al lui 2007 au fost influentate pozitiv de cele 2,5 milioane de volume vandute din ultima carte a seriei Harry Potter, oficialii companiei precizand ca acest produs a fost cel mai bine vandut in perioada mentionata.
Vanzarile de electronice si articole de imbracaminte au impulsionat si ele afacerile companiei, acestea depasind comercializarile de CD-uri si DVD-uri,conform oficialilor companiei.
„Varietatea foarte mare de produse si articole protejeaza Amazon.com de preferintele in continua schimabre ale consumatorilor”, este de parere Scott Tilghman, analist al companiei de cercetare Soleil Securities din Baltimore. „Faptul ca majoritatea produselor pot fi comandate la nivel international reprezinta, de asemenea, un mare plus pentru compania online”, a continuat acesta.
Amazon.com onoreaza comenzi si in Romania, oficialii companiei anuntand anterior ca in primul semestru al lui 2007 numarul comenzilor din Romania s-a triplat comparat cu aceeasi perioada a lui 2006. Oficialii retailerului online nu au oferit insa cifre exacte.
Vanzarile retailerilor care folosesc ca sursa de produse site-ul Amazon.com au crescut cu pana la 32% din totalul vanzarilor companiei, comparat cu 30% in trimestrul trei al lui 2006. Alta crestere a provenit datorita numarului mare de clienti care au aderat la un program al Amazon.com care permite, contra unui abonament anual, livrari gratuite oriunde in lume, produsele ajungand in maxim doua zile.
Pentru al patrulea trimestru, oficialii companiei estimeaza vanzari intre 5,1 mld.$ si 5,45 mld.$. Analistii de pe Wall Street estimeaza ca Amazon.com va realiza vanzari de 5,16 mld.$ in trimestrul patru.