In 2006, piata de publicitate online europeana a fost de 7,2 mld. euro, iar in 2007 a crescut cu circa 55%.
Cresterile inregistrate in ultimii ani au ajutat piata europeana sa se apropie de cea a SUA, care a crescut in perioada 2006-2007 cu doar 26%, a scris presa internationala citand studiul IAB.
In 2007, 65% din cei 11,2 mld. euro au fost cheltuiti in Marea Britanie, Germania si Franta. Cu toate acestea, studiul IAB indica cresteri importante ale pietei de publicitate online in Grecia (crestere cu 91% fata de 2006), Spania (crestere de 55%) si Slovenia, tara in care valoarea pietei de publicitate online a crescut cu 49%.
„In ciuda unor incetiniri ale cresterilor de publicitate online pe unele segmente traditionale, cresterea publicitatii online isi continua ascensiunea la fel de puternic”, este de parere Alain Heureux, presedinte al IAB Europe.
„Nu vedem cresteri ale publicitatii online doar in pietele emergente, ci si in tarile mari, unde companiile incep, pentru prima data, sa-si mute bugetele pe segmentul de advertising online”, a continuat Heureux.
Sectoarele care au investit cel mai mult in advertising-ul online in 2007 au fost cele de entertainment, companiile telecom precum si companiile de finante si asigurari.
Conform datelor existente pe piata romaneasca, anul trecut segmentul publicitatii online a valorat 8-9 milioane de euro, iar anul acesta se va inregistra o crestere catre 14-15 milioane de euro.