Certificarea atesta
cunostintele necesare profesionistilor care lucreaza in domeniul
digital, in special in zona de vanzare (media buying and selling), si
este, in acest moment, singura certificare profesionala destinata
industriei de publicitate online, recunoscuta la nivel international.
Acreditarea Digital
Media Sales Certification (DMSC) evalueaza competente din patru zone
complementare industriei: cunostintele despre instrumentele si
tehnicile cu care lucreaza publicitatea online, vanzarea de spatiu
media online, managementul campaniilor digitale, evaluarea si analiza
rezultatelor campaniilor de online advertising. Astfel,
profesionistii in publicitatea online pot demonstra cunoasterea celor
mai importante concepte, standarde si bune practici in mediul
digital.
”Prin aducerea
acestei certificari in Romania, ne-am propus, in primul rand,
educarea pietei locale,
mai ales in zona de sales – motorul industriei de publicitate
online. De asemenea, ne-am dorit sa oferim si o modalitate de
recunoastere la nivel international a unor cunostinte deja existente,
in contextul in care miscarile de consolidare din ultima vreme
au accelerat nevoia de acreditare a celor care activeaza in domeniu”,
a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB
Romania.
„Detinerea unei
astfel de certificari, unica pentru industrie, e un factor
diferentiator pentru oricine vrea sa faca performanta in domeniu si o
dovada importanta pentru clienti ca cei cu care lucreaza sunt,
intr-adevar, buni profesionisti. Este firesc sa ne dorim sa vedem cat
mai multi specialisti din Romania care sa primeasca aceasta
certificare si sa ne asiguram ca, intr-un mediu global si extrem de
dinamic, cunostintele practicile in domeniu se ridica la aceleasi
standarde”, a adaugat ea.
Criteriile de
eligibilitate pentru sustinerea
examinarii vizeaza patru scenarii de admitere posibile:
-Doi ani de
experienta profesionala in digital media sales (vanzarea de inventory
in digital media sau de servicii care permit agentiilor si
marketerilor sa optimizeze planinngul si buyingul de audiente
digitale);
-Un an de experienta
profesionala in digital media sales, doi ani de experienta in digital
media pe o alta pozitie decat cea de sales si 15 ore de formare in
digital media;
-Doi ani de
experienta profesionala in industria de media sales, cinci ani de
experienta in sales (in alta zona decat media) si 30 de ore de
formare in digital media;
-Absolvirea unui
program de studii in Marketing Digital de la o institutie acreditata
si un an de experienta profesionala in sales sau in media.
Profesionistii
interesati de obtinerea certificarii pot efectua cursuri suplimentare
de pregatire pentru a indeplini conditiile de eligibilitate. In
Romania, cursurile sunt oferite prin intermediul IAB Romania si
Biroul de Comunicare Calin Rotarus (BCCR). Structura cursurilor este
in concordanta cu structura examenului si parcurge intreaga materie
necesara pentru examen.
[url=http://www.iab.net/certification/overview]Obtinerea
certificarii[/url] presupune un test-grila de tip multiple-choice, cu
100 de intrebari. Testarea dureaza doua ore, iar inscrierile pentru
obtinerea acreditarii au loc de patru ori pe an. Prima sesiune de
inscrieri pentru sustinerea testarii are loc in perioada 1 – 30
octombrie. Centrele de testare din Romania se afla la: Bucuresti (9
centre), Otopeni, Brasov, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara si Constanta.
Momentan, examenul este disponibil doar
in limba engleza.
Taxa pentru
sustinerea testarii este de 400 euro pentru membrii IAB Romania,
respectiv de 500 euro pentru non-membri. Certificarea este valabila
timp de doi ani.
IAB Romania a fost
creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din
domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de
publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online,
publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania
este membru al asociatiei IAB Europe, participand ca membru fondator
la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.